ASRock ALiveNF6G-DVI Review

Durkmans 22 augustus 2008, laatste update op 22 augustus 2008, 1.453 views

ASRock ALiveNF6G-DVI

Pluspunten

• Goed overklokbaar. Stabiel. DVI graphics kaartje bijgevoegd. Goede graphics van de onboard chip. Kortom: goede prijs-kwaliteitverhouding.

Minpunten

• Slechts 2x IDE. Geen FireWire. Geluid kan beter. North bridge wordt nogal heet.

Layout Score: 4
Maart 2007. Ik had eerst een ASUS-board gekocht, maar heb daar alleen maar ellende mee gehad. Jammer, want dat board had wel iets meer features dan dit board, namelijk 4x IDE (i.p.v. 2)en FireWire. De Asrock Alive NF6G-DVI heeft wel 4 SATA-II connectors en ook voldoende USB-aansluitingen. Daarnaast heeft het video onboard.
Het board liet zich makkelijk installeren en ook installatie van Windows XP verliep probleemloos. Heb wel direct het BIOS geupdate naar versie 1.9 en de nieuwste NVidia drivers er op gezet. Hoewel ik het eerst niet van plan was, kon ik de verleiding niet weerstan en ben gaan overklokken. In tegenstelling tot wat ik daarover had gelezen, viel dat helemaal niet tegen. Het board loopt zeer stabiel met een Athlon 64 X2 3800+, a-synchroon overgeklockt op 2.4 Ghz (PCI-e bus losgekoppeld). Heb er verder 2 x 512 Mb DDR2 800 Mhz geheugen inzitten. Heb dit ingesteld op 667 Mhz. Door de overclock loopt het netjes op 2x398=796 Mhz. SiSoft Sandra komt op een Pentium rating van 4308, CPU temp rond de 40 en board temp rond de 38 graden.

Dec 2007. Het board loopt nog steeds naar volle tevredenheid. Heb het geheugen ge-upgrade. Zit nu 2 x 1 GB OCZ DDR2 800 geheugen in. Heb een paar maanden na aanschaf van het eerste board nog een Asrock Alive NF6G-Vsta erbij gekocht, voor de pc van m'n vrouw. Die loopt met een Athlon 64 X2 4000+, ook a-synchroon overgeklokt, stabiel op 2.4 Ghz, met 2x512 Mb 800 Mhz GEIL geheugen er in.

Aug 2008. De 3800+ is vervangen door een 5000+. Loopt als een zonnetje. De 3800+ zit nu in een Asrock Alive NF6P-Vsta. Draait daar op 2.6!

Heb jij ook een ASRock ALiveNF6G-DVI?