Sony Cyber-shot DSC-W5 Review

MarnixvanhesterenNewbie 13 juni 2007, 576 views

Sony Cyber-shot DSC-W5

Pluspunten

• Wil ik het niet eens meer over hebben.

Minpunten

• Onbetrouwbaar ten aanzien van energiegebruik.

Snelheid en automatiek Score: 3
Batterijduur Score: 1
Dit toestel moet je dus niet kopen.
Betrouwbaarheid laat zeer te wensen over,.
Na 9 maanden reeds trekt het toestel de AA-batterijen leeg na slechts 5 foto's.
het ligt niet aan de batterijen maar aan het toetsel.
Support van Sony is ver onder de maat.
Ik waarschuw iedereen die Sony koopt: Sony repareert zijn toestel niet zelf !, maar laat het over aan een ander bedrijf dat niet de moeite neemt het toestel goed te testen.
Ze nemen geen verantwoordelijkheid en Sony dus ook niet, ondanks een (aangetekend) schrijven.
Dus dit is weggegooid geld geweest, want ook op de reparatie wordt in dit geval onvoldoende garantie gegeven, ondanks de wettelijke verplichting dat het toestel aan de verwachtingen moet voldoen.
Dit is niet mijn eerste slechte ervaring met Sony.
De leverancier (Prijstopper) laat het ook afweten. Willen het toestel pas innemen voor reparatie tegen betaling van 80 Euro.
Betekent dus dat ik moet betalen om een onbetrouwbaar toestel te laten repareren dat binnen de garantieperiode kapot is gegaan.
Met groeten.

Heb jij ook een Sony Cyber-shot DSC-W5?

Dat van die batterijen. Je moet oplaadbare gebruiken. die gaan sowieso langer mee dan gewone.
Oplaadbare batterijen gaan langer mee dan normale? En dan heb je het per sessie neem ik aan?
Nee hoor,normale batterijen zijn ten eerste 1,5 volt en het amperrage is veel hoger dan een oplaadbare batterij die maar 1,2 Volt is en het amperrage afwisselend is naarmate je er geld aan uit wil geven.

Je kan natuurlijk wel een hele berg batterijen meenemen, maar dat is ook niet te doen.
Na 5 foto's zijn de batterijen al leeg, dat is wel erg snel, ik denk zelfs dat het bij nieuwe batterijen onmogelijk is om ze zo snel leeg te trekken zonder dat er rook vanaf komt.
De batterijen moeten dan toch op zijn minst erg heet zijn?
Gebruik je wel normale batterijen of toch oplaadbare, en zijn het oplaadbare hoeveel miliampére zijn ze (M)
Ik denk dat je eens een setje oplaadbare van 4000Mha moet kopen en met een goede lader laden.

Als je nieuwe goede normale batterijen gebruikt zijn die werkelijk in een paar minuten leeg? Zou dat zo zijn denk ik dat je onder het mom "gevaarlijk" moet gaan reclameren, dat de boel gloeiend heet wordt en dat je bang bent dat er brand door het apparaat ontstaat.
Terugsturen zou ik zeggen, het is duidelijk een reparatiegeval, MITS er oplaadbare batterijen gebruikt worden die het nu af laten zien, dan moet je echt andere kopen.

Een tip: De digitale camera's muv spiegelreflex, gebruiken de CMOS of sensor en het display zolang de camera aan staat. Ook is dan het objectief continu aan het scherpstellen, en de belichting wordt ook aanhoudend berekend, dat betekent VEEL stroom nodig!
Probeer de camera elke keer weer uit te zetten, en alleen bij daadwerkelijke opnames de camera aan te zetten.
Foto's terug kijken op de camera gebruikt nog meer stroom, want alles is actief en dan moet de camera ook nog vanuit het geheugen gaan lezen.

Spiegelreflex camera's gebruiken maar een klein deel van de stroom die een normale camera nodig heeft.
Mijn Nikon D200 gebruikt meer stroom dan de D70 die ik eerst gebruikte, maar ik schat dat ik dik 1400 opnames met een accu kan maken, mits ik geen flits gebuik en het op zich geen lange sluitertijden zijn.
Dat van die oplaadbare is inderdaad wat je er zelf aan wil uitgeven.
Gelukkig houd ik niet van dit soort toestelletje's

Ik heb zelf een Nikon D40. Met een volle accu maak je zo een hele dag lang foto's. En zelfs na 300 foto's verspreid op een hele dag is het apparaatje nog niet leeg. :)