Shuttle SH67H7 Review

B-ie-r 26 september 2011, laatste update op 26 september 2011, 919 views

Shuttle SH67H7

Pluspunten

• snel
  • zuinig

Minpunten

• brom geluid van de cpu/case fan

Ik was op zoek naar een servertje voor @home gebruik.

Het ging mij tussen de asus versie p7 en deze shuttle. Op internet gelezen dat de asus velen malen meer energie verbruikt dan deze shuttle. Verder zijn de features die op het board zitten gewoon beter dan die van de asus. De prijs alleen niet.. maar gezien het energieverbruik lager is; geen probleem.

Gekocht:
- i5 2500
- 16gb memory (kingston 4x 4gb 9cas)
- 2x 2TB eco green (5400rpm)
- pcie lan kaartje (heb twee lan interfaces nodig en op het board zit er maar 1)

Het installeren verliep goed. De hdd bays zijn netjes en kan je uit de kast halen zodat je niet zit te piellen.. Wat wel tegen viel is de sata snoeren. Deze zaten netjes in de kast verwerkt alleen waren aangesloten op de SATA-2 poorten ipv SATA-3 poorten. EN de snoertjes waren echt net lang genoeg om aan de twee hdd's vast te maken.. (klein minpuntje)

Verder verbruikt de hadware ongeveer 35-40Watt idle en 95-110 met de cpu full load.

De fan van de cpu/case (is overigens 1 fan) die maakt 'helaas' wel een brom geluid wat voor een normale desktop PC echt niet fijn klinkt. Omdat deze pc bij mij ergens in een kamertje staat waar ik toch nooit kom; is het geen enkel probleem.

Performance is erg goed; win2k8r2 en daarop nog 2 vm's en dat werkt prima ondanks de 5400rpm schijven.

Het is een kleine review en zegt niet alles maar beter dan helemaal niets ;)

Heb jij ook een Shuttle SH67H7?