Corsair TWINX1024-3200XLPT Review

Darkasantion 22 augustus 2007, 888 views

Corsair TWINX1024-3200XLPT

Pluspunten

• Snel en uiterst stabiel
  • Lage latency over de gehele klokrange(>400Mhz)
  • Samsung TCCD
  • Mooie heatspreaders

Minpunten

• Je moet in staat zijn het geheugen met 2.75volt te voorzien anders loopt deze niet goed

Stabiliteit Score: 5
Ik kwam dit zetje tegen in de V&A voor een zeer goede prijs(65 euro) en na me een beetje te hebben geinformeerd over de modules besloot ik deze te kopen omdat deze beschikten over de "beroemde" en gewilde Samsung TCCD chips. Deze zijn gespecificeerd om op DDR500 te lopen met een latency van 3-3-3-8, echter kunnen zij ook DDR400 lopen met 2-2-2-5 op 2.75 volt, iets wat ik graag wilde.

Featureset:
In mijn ogen is deze uitstekend, kom van de Value Select lijn van Corsair, en de Corsair TWINX1024-3200XLPT set biedt daarmee vergeleken veel meer, gevoelsmatig wegen zij meer, dankzij de Platinum Heatspreader die ook zorgt voor een mooi uiterlijk en goede afvoer van de warmte.
Technisch is dit setje ook uitstekend, het biedt 2-2-2-5 timings op DDR400 in Dual Channel op 2.75v en zoals gezegd dus ook 3-3-3-8 latency's op DDR500 op 2.75v, uitstekend voor de overclockers onder ons.

Heb hiermee alle persoonlijke records gebrokken en eindelijk de 40seconden grens in Super Pi 1.4 gebroken wat eerder niet wou met het oude geheugen, stond op 40,5 secs en staat nu op 38,782 secs wat een mooie verbetering is. Op dezelfde klok (3.68GHz) is dit verschil 2 seconden.

Stabiliteit:
Deze is gewoon zeer goed, zowel op DDR 400 met 2-2-2-5 als op DDR 462 2-3-3-5 is het setje gewoon uiterst stabiel en crash deze kompleet niet of veroorzakt andere fouten. Dit is getest met de Memtest voor Windows voor 1 uur, en met SP2004 voor 4,5 uur zonder crash of fout.

Overklokbaarheid:
Uitstekend zoals je kunt verwachten van dit product, DDR550 op 2.85volt met 2,5-4-4-8 is geen probleem en zo behaald, kan zelfs nog hoger heb dit echter niet geprobeerd, TCCD van Samsung wil in sommige gevallen zelfs de 600Mhz halen, dus er zit zeker veel overklokpotentieel in deze geheugenreepjes. Loop nu tegen de grens van de CPU aan in plaats van het geheugen.

Prijs:
Heb hiervoor 2e hands 65 euro betaald en gezien de prestaties is dit zeker niet veel, zelfs goedkoop!

Conclusie:
Snel geheugen die ik iedereen die echt goed wil overklokken kan aanradden, je komt eerder de grens van de CPU tegen dan die van het geheugen.

Heb jij ook een Corsair TWINX1024-3200XLPT?

Ik ben blij dat ze zo goed clocken. Ze zijn nu tenminste bij iemand trecht gekomen die weet wat je ermee kan :)
Ik had er misschien nog meer voor kunnen krijgen (70 euro ofzo) maar dat was mij het wachten niet waard.

edit:

Ik geloof wel dat jij het betere kitje van de twee hebt gekregen aangezien de reepjes bij mij niet hoger wilden dan 250MHz. Ik had geen zin om er een hoog voltage op te zetten aangezien ze loeitheet werden.

Ik kwam met de 4 reepjes niet verder dan 250MHz 2,5-3-3-6 2T @ 2,85v

[Reactie gewijzigd door icecoolsniper op 13 juni 2007 08:06]