Specificaties Videokaartkoeling (actief gekoeld) - Bekijk alle specificaties

Zalman VF700-AlCu LED Review

kmsch 25 september 2011, laatste update op 25 september 2011, 385 views

Zalman VF700-AlCu LED

Pluspunten

• Goedkoop
  • Koelt prima
  • Fancy blauw LEDje

Minpunten

• Grootte
  • Geluidsproductie

Geluidsproductie (min) Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 4
De koeler is gebruikt op een Radeon 3870 TOP met 512Mb. Ik heb voor deze koeler gekozen omdat hij goedkoop was, en toch redelijke prestaties scheen te leveren.

Het installeren zorgde eerst voor wat hoofdbrekens. Het probleem:

"Ik heb een aantal dagen terug een tweedehands Radeon 3870 gekocht, zonder koeling echter. Nu heb ik dus ook een koeler besteld (Zalman VF700-AlCu LED), maar ik zie nu dat de koeler als aansluiting een plug met 3 gaatjes heeft, terwijl de videokaart maar 2 pinnetjes heeft. Betekent dat dat de koeler er onmogelijk op kan worden aangesloten?" Uit dit topic: http://gathering.tweakers...message/36816148#36816148

Er bleek een verloopkabeltje bij de koeler geleverd, waardoor hij toch prima werkt. Het verloopstukje biedt zelfs plaats voor een extra ventilator, die heb ik er ook op aangesloten (casefan) en dat gaat goed.

Nadelen:

-Het formaat. Ik gebruk een mATX bordje en mijn case is ook vrij klein. Doordat de koeler vrij groot is bedekt het de andere PCI slots (2) waardoor ik verder niets kan aansluiten.
-Lawaai. Zowel idle als onder load maakt hij een behoorlijk kabaal.

Heb jij ook een Zalman VF700-AlCu LED?

hmm
Heb je de fan op volle toeren aanstaan?
Ik heb er ook een gehad een paar jaar geleden maar was er erg tevreden over op de 3870.
Ik had er wel een fanmate op gezet, zodat ik zelf de fan kon regelen.
Fan staat op 12V lijntje. Ik kan wel een 5V pakken, maar zelfs zo produceert de kaart bijzonder veel warmte. Dat het een 3870 TOP is draagt natuurlijk wel bij aan de warmteproductie (is een licht overklokte versie van de gewone 3870).

[Reactie gewijzigd door kmsch op 25 september 2011 17:31]

Mooie review, maar waarom met zon kaart als een 3870 die een aardig heethoofd is niet gekozen voor de VF1000?
Of paste deze neit in je kast?
Wel een stukje duurder maar die kan je in idle zelfs passief gebruiken als je een goede airflow hebt :)
Inderdaad; kostenverhaal en het formaat. Ik heb nu een standaard OEM kastje van Packard Bell; veel meer past er niet meer in. Maar binnenkort komt er een andere kast :)
Wist niet dat dit ding nog verkocht werd :D
Had hem destijds op een 7800GT, zo'n 3870 word volgens mij nog wel een stuk heter...