Specificaties Tower - Bekijk alle specificaties

Cooler Master CM Stacker 831 SE Review

Nubby 12 juni 2007, laatste update op 18 juni 2007, 1.587 views

Cooler Master CM Stacker 831 SE

Pluspunten

• stevig
  • vormgeving
  • ruimtelijk
  • instalatie gemak

Minpunten

• prijzig
  • zwaar
  • geen voeding

Algemeen
Na een tijd gezocht te hebben naar een kast die mij aansprak en genoeg ruimte had voor alle plannen die ik in de toekomst nog mag hebben kwam ik hierop uit. hij is welliswaar wat prijzig maar zoals op de doos stond hij is "build-to-last". verder is het dubbele I/O panel aan de voorkant ook wel mooi en handig met wat extra usb-poorten

Bouwkwaliteit
Je kan duidelijk zien dat ze over deze kast goed hebben nagedacht, echt alles wat de bovengemiddelde computer enthusiast wil hebben past erin, er zitten zelfs speciale gaten in om radiateurs te plaatsen voor waterkoeling (240x120). voor de rest heeft deze kast ook een mogelijkheid om btx te supporten. en verder is het allemaal 3mm dik aluminium, met alles ingebouwd is het dan oook een monstertje om te tillen

Inbouw
Zoals ik al beschreef er past een hoop in, en er is ook meer dan genoeg ruimte voor de grootste kaarten van vandaag (8800GTX/HD2900XT). verder zitten er overal van die click-in systemen om de optische drives in te hangen, hier ben ik echter geen fan van aangezien ik merkte dat de drive zo een beetje speling had dus geef mij maar schroeven. verder zit er ook 1 4-3 harddisk module bij met een 120mm koeler en ik beloof je hij houdt je schijfjes lkkr koel.

Koelings mogelijkheden
Helaas zijn die iets magerder dan in de stacker830, je hebt namelijk niet dat enorme fanrek erbij (maar daarvoor is die ook weer goedkoper), achterin zit nog wel een 120mm en voorin heb je de 4-3 module met zijn 120 wat voor intake zorgt. tevens kan elke mega cpu-cooler makkelijk passen in de buik van dit monster. bij het plafond in de kast is er wel een mogelijkheid nog een 120mm te plaatsen (niet meegeleverd)

Vormgeving
Hetzelfde als de stacker830 natuurlijk, alleen zonder de "extra's". verder is het een hoop aluminium en mesh.

Installatie
ten eerste zorg dat je een groot werkblad heb om het in te bouwen, zeker als je aan de kast zelf wat moet toevoegen. je systeem plaatsen is wel heerlijk met die uitneembare moederboord-tray kan je het er lekker makkelijk op gaan zitten schroeven enzo, tray er terug in schijven met alles erop, dan is het alleen nog maar een kwestie van kabels aansluiten. De 4-3 module heeft bij mij op het eerst wel wat vragen opgeroepen, maar de handleiding die bij de kast zat gaf gelukkig een goed beeld van hoe het in elkaar zat.

Modding
je kan hem verven en "thats about it", hij zit namelijk vol mesh panels die volgens mij niet echt te vervangen zijn voor iets anders leuks. (dit is natuurlijk gebaseerd op mijn niet zo creatieve geest)

Kwaliteit
simpel gezegd: als je hem op je tenen laat vallen overleeft het kastje+inhoud maar je teen niet. en helaas geen voeding erbij

Het is een prijzig ding zeker als je de voeding er ook nog eens bij moet kopen kom je zo rond een 230 - 250 euro, maar dan heb je ook wel een kast die je niet zoveel ziet, lang meegaat, en rugklachten bezorgt.

Verbeterpunten
Van mij mogen ze wel aan de voorkant iets maken dat je daat 120mm fans kwijt kan zonder een 4-3 module, ik heb genoeg aan 2 schijven en om nou 2 van die modules op te hangen is mij een beetje te zot.

Heb jij ook een Cooler Master CM Stacker 831 SE?

Voeding een negatief punt?
Daar zou je ook extra voor betalen die je vaak toch vervangt voor iets wat je zelf graag liever hebt.. Geen voeding vind ik nou net 'n pluspunt..
iedereen weet denk ik wel hoe de stacker 831 eruitziet maar een paar fotos is altijd wel leuk bij een review.
@ teunos93
Er staat nu een foto'tje bij voor mensen die het leuk vinden (je hebt gelijk tbh)

@blup
Als ze er een 550-600 watter bij zouden leveren zou ik dat beetje extra betalen nog niet eens erg vinden maar daaronder zou het wel zonde van het geld worden