Microsoft Habu Review

Remcovanmeel 12 juni 2007, 193 views

Microsoft Habu

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Kwaliteit van de laser, extreme precisie
  • Aanpassingsmogelijkheden via de driver

Minpunten

• Installeren van de driver

De muis ligt lekker in de hand en heeft een super precisie. Hij ziet er mooi uit met die blauwe glowpipe. Hij is erg goed te bedienen dankzij de grote muisknoppen en voelt echt aan als een degelijke Razer muis.

Ik gebruik de muis meer dan 6 uur per dag en heb nog nooit last gehad van RSI. De knoppen aan de linkerkant zijn goed bedienbaar en hebben goede funcies, die je zelf kunt instellen.

Het was even sukkelen met de drivers (versie), maar de driver zelf is erg duidelijk en mooi vormgegeven. Je hebt vele opties die je zelf kunt instellen en zo kun je de muis naar eigen wensen instellen.

Er hangt wel een prijskaartje aan van 60 euro, maar ik vind het zeker waar voor mijn geld.

8,5/10

Heb jij ook een Microsoft Habu?

Heb je een vergelijking kunnen maken met de Logitech G5?

Zou ik wel benieuwd naar zijn namelijk, helemaal omdat in dit prijssegment dat nogwel de voornaamste concurrent is. ;)
De G5 heeft daarmee toch een stapje voor... Vooral omdat die werkt met gewichten om de ideale game muis te krijgen. Qua gevoeligheid zijn ze nagenoeg gelijk (2000dpi) met een vrijwel evengoede reactiesnelheid.

Ik speel vooral CounterStrike met de Habu en ik ben er zeker niet ontevreden over. Als ik echt een keus zou maken tussen de 2 muizen, specifiek kijkend op de prestaties als gamemuis, zou ik voor de G5 gaan...