Acer AL1716As Zilver Review

Lightning II 12 juni 2007, 257 views

Acer AL1716As Zilver

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• Beeld blijft staan als hij warm is
  • Voet die niet meer los gemaakt kon worden

In totaal heb ik met drie van deze schermen te maken gehad. De eerste keer kocht ik er een voor mezelf, maar die bleek meteen al een dode pixel te hebben. Gelukkig had ik er 0 dode pixel garantie bijgekocht waardoor ik gratis een nieuwe kreeg toegestuurd. Het enige probleem van die eerste was dat het voetstuk niet meer los te krijgen was van het scherm, daardoor heb ik hem met voet eraan moeten opsturen.

De nieuwe die ik toen kreeg teruggestuurd was helemaal in orde, en zelfs het voetstuk was anders waardoor die wel losgemaakt zou kunnen worden. De enige minpunten die mij opgevallen zijn, zijn dat bij wat een volledig zwart scherm zou moeten zijn, het beeld niet overal even zwart is. Maar omdat ik niet naar een zwart scherm ga zitten kijken is het niet storent. Verder blijft aan de bovenkant van het beeld soms wat vormen/letters staan. Niet in de eigenlijke kleur maar de pixels geven daar een iets lichter beeld, alsof het beeld er als het ware ingebrand is. Maar dit trekt wel weg als hij een tijdje aan gestaan heeft. Het veroorzaakt doordat de bovenste paar centimeter vrij warm worden, wat ook te voelen is als hij een tijdje aan gestaan heeft. Als logisch gevolg heb ik er in de winter dus vrijwel geen last van.

De derde is van mn broertje, ik heb hem deze aangeraden omdat ik best wel tevreden ben over deze schermen. Zeker omdat ze vrij goedkoop zijn. Bij zijn scherm heb ik nog niet gezien dat er vormen/letters blijven staan, maar hij heeft hem ook nog niet zolang.

Heb jij ook een Acer AL1716As Zilver?