Specificaties 13,3" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Travelmate TimelineX 8372T-5464G50MN Review

timotees 23 september 2011, 597 views

Acer Travelmate TimelineX 8372T-5464G50MN

Pluspunten

• accuduur
  • features voor de prijs

Minpunten

• Moet het dan wel doen...

Acer Travelmate TimelineX 8372T Review

Begin augustus ben ik begonnen met een nieuwe studie. Ik was alleen in het bezit van een desktop computer, maar om die heen en weer te gaan tillen naar school was voor mij geen optie ;)! Vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar een laptop. Mijn studie vereist geen snelle laptop, maar ik moet wel in staat zijn om photoshop e.d. te gebruiken. Ook had ik een laag budet van 600 max. Al snel vielen mijn ogen op deze laptop.

Features
Deze laptop heeft, voor zijn prijs, een vrij grote hoeveelheid features. Voor mij staat de processor bovenaan de lijst. De core I5 460M doet zijn ding met twee fysieke cores (4 threads door hyperthreading) op 2,53GHz, maar als het te heet onder zijn voeten wordt gaat de turbo tot 2,8GHz. Er is voldoende geheugen aanwezig om prettig te kunnen werken. Wat zit er verder nog op?
  • Vingerafdruk scanner
  • Ingebouwde SD kaart lezer
  • 500GB 5400rpm hardeschijf
  • DVD speler/brander
  • Intel HD graphics
Voldoende voor de prijs!

Prestaties
Theoretisch gezien zit deze laptop dus prima in elkaar, maar hoe presteert deze nu eigelijk echt? Als de laptop werkt, dan is deze prima te gebruiken. Geen problemen met het gebruiken eenvoudige programma's, waar ik deze laptop voor heb gekocht. Ik gebruik veel programma's tegelijkertijd, wat prima te doen is door de grote hoeveelheid geheugen en de snelle processor. Geen klachten!

Beeldkwaliteit
Een pluspunt van deze laptop is voor mij de kwaliteit. Ik woon tamelijk ver van mijn school, dus moet lang met de trein reizen. Het scherm is ontspiegeld, waardoor het in de trein prettig werken is onder alle lichtomstandigheden. Ondanks dat het bekijken van filmpjes op de laptop minder mooi is dan bij een spiegelend scherm, is het toch prettig dat ik onderweg niet de hele tijd tegen mijn eigen gezicht zit aan te kijken als de zon op mijn scherm schijnt. Geen topresolutie, maar deze is zeker bruikbaar.

Bouwkwaliteit
Tjsa, van buiten is hier niets op aan te merken. Onder al het plastic zit er echter iets niet hellemaal goed. De laptop heeft veel problemen met blijven draaien. Als hij gestart is, dan loopt hij om de tien a twintig minuten vast. Heb in de maand dat ik hem heb al vier keer het beruchte blauwe scherm gezien... Niet erg goede kwaliteit ben ik bang.

Accuduur
Over de andere punten heb ik weinig aan te merken, maar de accu moet toch nog even de revu passeren. Een 8-cell Li-ion accu voorziet deze laptop van stroom. Bij volledige belasting gaat deze bij mij ongeveer 4 uur mee! En als het scherm iets gedempt is, dan kan ik er tot wel 7 uur mee werken. Voor iemand die veel onderweg is een aanrader dus!

Heb jij ook een Acer Travelmate TimelineX 8372T-5464G50MN?