Logitech V270 Bluetooth notebook mouse Review

Atomstar 11 juni 2007, 421 views

Logitech V270 Bluetooth notebook mouse

Pluspunten

• Niet erg duur
  • BT werkt prima
  • Aantal batterijen bepalen

Minpunten

• 'Maar' 3 knoppen
  • Geen 2d scrollwiel (itt de V200)

Ik heb sinds kort een Macbook en zocht daarvoor een externe muis. Aangezien Macbooks ingebouwde Bluetooth hebben vond ik een bedrade muis zonde van de usb poort en zocht ik een Bluetooth muis.

Eerst keek ik naar de Apple Mighty Mouse omdat deze het beste bij mijn Macbook past (esthetisch gezien, het blijft Apple he ;)). Het blijkt echter dat deze functioneel gezien behoorlijk achterloop, de 2d scrollbal reageert niet altijd goed als er stof tussenkomt, de zijknoppen zijn lastig in de drukken en de rechtermuisknop werkt alleen als je je linkervinger optilt. Daarnaast is de Mighty Mouse behoorlijk prijzig, helemaal voor wat je krijgt (zelfs ondanks dat het Apple is)

Om deze redenen heb ik toch geen Mighty Mouse gekocht en ben ik verder rond gaan kijken. Er zijn echter niet zoveel BT muizen en ik kwam al vrij snel uit bij de V270. De muis heeft echter niet heel erg veel functies, gewoon 3 knoppen en 1 scrollwiel die helaas maar 1 kant op gaat. Vooral dit laatste is jammer aangezien de V200 (met dongle) wel een 2d scroll wiel heeft.

Ondanks de beperkte functionaliteit ben ik toch voor de V270 gegaan, omdat het toch (voornamelijk) een muis voor onderweg is. daarnaast was de prijs een stuk gunstiger dan van de Apple Mighty Mouse.

In de 'doos' (plastic verpakking) zit de muis, 2 batterijen (niet oplaadbaar AA), een hoesje voor je muis en de typische cd's en 'handleidingen' (niet nodig gehad).

Klachten die ik hoorde over de V270 (lag, vertraging als de muis uit de slaapstand komt) heb ik niet als erg ervaren. De lag merk ik niet en de vertraging als de muis uit de slaapstand komt is minimaal (1 seconde). Verder werkt de muis zonder drivers prima met mijn Macbook, als ik de muis aanzet duurt het ongeveer 5 seconde voordat ik hem kan gebruiken.

Een ander voordeel is dat je zelf kunt kiezen of je 1 of 2 batterijen gebruikt in de muis, dus je kunt zelf het gewicht bepalen, tot op zekere hoogte. Ik kan niks zeggen over het batterijgebruik van de muis aangezien ik hem maar een paar dagen heb. Het bereik van de muis is overigens minimaal 3 meter, meer dan genoeg voor normaal gebruik, maar ik had ook niet anders verwacht.

Al met al een prima muis met BT verbinding die alleen wat beperkt is in functies.

Heb jij ook een Logitech V270 Bluetooth notebook mouse?