Onkyo HT-S3305 Review

mackmighty 22 september 2011, laatste update op 22 september 2011, 3.290 views

Onkyo HT-S3305

Pluspunten

• prijs
  • Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS, DTS HD.
  • 3x hdmi in, 1 hdmi out
  • hdmi 1.4 met 3d en audio return channel
  • geluid

Minpunten

• geen usb of ethernet
  • geen wireless speakers
  • niet firmware upgradable
  • geen app voor remote

Geluidskwaliteit Score: 5
Reden van aanschaf
Ik was niet tevreden met het geluid van de televisie alleen. En wilde uitbreiding. Ik heb tijdens de btw loose dagen van de mediamarkt deze set gekocht met de blueray speler bd-sp308 na het nodige vooronderzoek middels review sites.

Features
hdmi 1.4 met audio return channel. Dus 3d ready en het geluid van je tv kan via dezelfde hdmi kabel terug naar je tv mocht je een interne decoder hebben voor digitale tv of zo iets. Verder 3x hdmi in en 1x out. Daarnaast coaxiale en optische in's om de rest aan te sluiten.
Hij beschikt over Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS, DTS HD. Verder meerdere audio profielen en geheel via on screen in te stellen. De blueray speler heeft ook nog mogelijkheden om divx, mp3 en mkv af te spelen via de usb poort. Ik gebruik dit niet doordat ik een mediapspeler heb met meer mogelijkheden

Installatie
Goed te doen. Mijn opstelling is een med500x mediaspeler, de blueray en upc mediabox aangesloten via hdmi. 1 hdmi out naar tv. Alles bedient via logitech harmony die de commando's van deze apparatuur allemaal herkent. Aanvankelijk werkt het geluid niet van de upc box. Na zoeken bleek deze met een verouderde en niet standaard hdmi versie te werken waardoor ik via het optische out geluid moest krijgen. Nu met een nieuwe box van upc (hd met opnemen) werkt dit wel. Boxen zijn op 1 lijn opgehangen bij de tv (samsung le40b650) gecentreerd naar de kijker zodat er een goed geluidprofiel onstaat. Deze komen met standaard bevestigingsgaten voor diverse ophangsystemen. Subwoofer naast de bank.

Geluid
Het geluid is een erg goed, zelfs met de passieve subwoofer. Ik denk wel dat de kamer niet te groot moet zijn om dit te bereiken zoals ik ook heb gelezen in meerdere reviews. Het geluid is kamer vullend zonder storend te worden. Kan hard (mits de buren niet thuis zijn). In vergelijking met duurdere sets missen de boxen wellicht wat scherpte vooral bij de center maar dan vergelijk ik wel een een 1000 euro duurdere set. Reciever registreert keurig het audioformaat ( dts etc)

Design e.d.
Mooie gladde afwerking, kind proof, gemiddelde grootte qua reciever. Subwoofer is vrij hoog maar niet zo breed. Receiver wordt wel warm maar niet in vergelijking met de upc box of med8er. Voor de zekerheid staat er niks boven.

Prijs kwaliteit is erg goed. Zo heb ik laatst nog een bose 3weg home cinemaset aangesloten 2011 waarbij ik verbaasd was dat deze 1 hdmi 1 en 1 out had. Al met al erg tevreden. Nu nog een mooi wandmeubel maken om al deze apparatuur te huisvesten.

Heb jij ook een Onkyo HT-S3305?