Linksys RE1000 Wireless-N Range Extender Review

hoekvlis 22 september 2011, 14.079 views

Linksys RE1000 Wireless-N Range Extender

Pluspunten

• Degelijk, stabiel en een groot bereik.
  • Makkelijk te installeren.

Minpunten

• De prijs kan mogelijk een bezwaar vormen voor de aanschaf.

Beheerbaarheid Score: 5
Heb dit apparaat recentelijk aangeschaft ter vervanging van mijn Sitecom range extender en ik moet zeggen dat de Linksys-Cisco RE1000 een hele verbetering is.

Het bereik alsmede de snelheid van mijn verbinding is behoorlijk toegenomen.

Ter illustratie: het apparaat staat centraal op de eerste verdieping en ik heb in de schuur achterin mijn tuin, een afstand van ongeveer 15 meter, nog steeds een bereik van 4 streepjes.

Ook is de verbinding nu en dit in tegenstelling tot met mijn vorige extender, zeer stabiel.
het apparaat ziet er degelijk uit, voelt ook zo aan en is zeer eenvoudig middels de bijgeleverde CD te installeren.

Kortom, een prima apparaat dat, hoewel de prijs niet gering is, zijn geld zeker waard is. Aanbevolen!

• Linksys E4200 dual band router

Heb jij ook een Linksys RE1000 Wireless-N Range Extender?

wat ik heel jammer vind is dat de extender een ethernet poort heeft van 100mbit... kan iemand dit bevestigen?

ik wil namelijk vanaf de meterkast de extender verbinden middels een kabel op de zolder en vanuit daar het signaal versterken..
Dan is het geen extender wat je zoekt, maar een accesspoint.
Inderdaad, die oplossing heb ik namelijk ook. Maar wat je dan krijgt is een situatie met twee draadloze netwerken. Tenzij je AP op zolder nog net het signaal van beneden kan oppakken, dan zou het nog kunnen, misschien in bridged mode (maar dat werkt niet goed met deze oude draadloze router).

Beter is om dan halverwege je huis (1e verdieping meestal dus) een range extender op te hangen. Dan heb je op zolder (en de rest van je huis) een fatsoenlijk wifi-signaal. En als je dan als extra een kabel naar boven hebt, is dat alleen maar handig. Bijvoorbeeld voor een desktop.
Ik vind de prijs erg meevallen voor een goede extender.
Deze pakt het wifi signaal dus op en zend het nog een keer uit met hetzelfde SSID?
Of moet je als je bijvoorbeeld op zolder bent verbinden met een aparte SSID?

Wat zijn de snelheden als je een speedtest doet?