Specificaties Tower, 6 interne bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Storm Scout Review

R0y. 21 september 2011, laatste update op 21 september 2011, 801 views

Cooler Master Storm Scout

Pluspunten

• Stevigheid kast
  • Toolless
  • Fans (zal misschien veranderen na het bekijken van de temps)
  • Stevig handvat

Minpunten

• Plaatsen van de voeding ging wat moeilijk
  • Raar geluid na het verwijderen van frontje (meerder mensen heb ik hierover gehoord)
  • Meer ruimte tussen plaats moederbord en zijkant kast voor het o.a. wegwerken van kabels

Waarom?
Hiervoor had ik een MS-tech LC 402 (zwart). Deze kast liet veel geluid door, en ik ergerde me eraan dat de binnenkant niet zwart was. Hier zit namenlijk ook een window in. Deze was zo slecht afgewerkt dat de window los van de behuizing zat. Deze heb ik zelf met dubbelzijdig plakband vast gemaakt.

Het was dus tijd voor een nieuwe kast, ik wou een kast met cable management die er toch strak uit zag en handig was om mee te nemen. Ik kwam dus uit bij de Cooler Master Storm Scout.

Uitpakken
Toen ik de kast uit de doos haalde was het al gelijk te zien dat het sterk spul is. Alles voelt goed aan.

Er zaten extra schroefjes bij, tairaps, toolless spullen om o.a. hdd's mee vast te maken en 3 fans die al ingebouwd waren. 1 x 120 mm, 1 x 140mm (geven rood licht) en 1 40 mm.
Ook is er een verloopje aanwezig voor bijv. een ssd of floppydrive. (3,5->2,5 inch)
Er is ook een frontje aanwezig voor bijv. een cardreader.

Het karton in de kast viel gelijk op, hier stonden de punten op aangegeven waar je aan de hand van je form factor van je moederbord de ophogings busjes moest plaatsen. Heel aangenaam!
De kabels voor o.a. hdd led, reset switch, usb/esata van voor al mooi weg gewerkt.

Op de voorkant van de kast zitten 4 usb aansluitingen, 2 audio poorten mic & geluid en een esata aansluiting.
Er een knopje aanwezig om de leds aan of uit te zetten wat geweldig is als je het mij vraagt.
Op de plaats van de voeding zit een stof filter.

Het bouwen
Het verging goed, alleen de voeding ging wat moeilijk.

Precies waar de voeding komt te zitten (rechts onder) zit een ophoging. Dit betekent dat je de voeding met wat kracht erop moet zien te krijgen om de schroefjes vast te zetten. Want boven de voeding zit weer iets om hem onder te drukken. Dit was even prutsen aangezien ik nogal voorzichtig ben.

De toolless installatie van o.a. hdd's ging ook vlekkenloos. Ik had al eerder gelezen dat het toolless systeem van o.a. gpu en andere pci/pci'e kaarten nogal breekbaar aanvoelde. Dit had ik niet en was hier zeer tevreden over.

Tijdens het inbouwen van de CD/DVD speler moest ik het bovenste frontje los halen, toen ik dit dee schrok ik eigenlijk van het geluid van brekend plastic. Ik kon echter niks vinden, ik las in de andere review dat ik niet de enige was met het probleem.

Bij een kast met een window vind ik cable management heel belangrijk, nu snapte ik ook gelijk waarom mensen modulaire voedingen aanschaffen. Deze heb ik namenlijk niet en het was best moeilijk om toch alles mooi weg te werken aan de achterkant.

Het in gebruik nemen van de kast
Ik had de kast gebouwd in de keuken, dus na het bouwen heb ik hem aan het handvat opgetild aan de bovenkant. Voorzichting op het begin maar het voelde vrij stevig. Ik heb hem dus met vertrouwen via het handvat naar me bureau getild :)

De kast is vrij stil met Stock fans, ik heb nog geen fans aan het window bevestigd, hier passen 2 x 120 mm fans.

Het licht is niet storend wat van de fans afkomt, het is geen "kermis atractie" . Maar iedereen zo ze smaak!

Temps

Om de temperaturen te meten heb ik hardware sensor monitor gebruikt.
GPU stress: RTHDRBL/Real Time high dynamic range image based lighting
CPU Stress: Prime 95

Zowel heb ik me GPU en CPU 10 minuten getest, wel heb ik deze appart gedaan.

Idle:
GPU:+-48 graden
Core:+-24 graden
Cpu: +-37 graden

GPU stress:
65 graden na 10 minuten het draaien van RTHDRBL, ik heb deze zo hoog mogenlijk gezet als ik kwam.

CPU stress:
Core:52
Cpu:42
Dit na het draaien van Prime 95 10 minuten lang

Tijdens het stressen van de CPU ergerde ik me nog niet zo erg aan het geluid van de fans, je hoorde ze wel goed.

Ik heb geen apparatuur om het geluid op te meten maar het is nog steeds een vooruit gang als ik naar mijn MS-tech kast kijk (de voorganger).
Cable Management

Ik heb zelf nog niet veel ervaring met andere kasten. Er zitten gaten op de plaats waar het moederbord zit voor kabels weg te werken. Aangezien ik nog geen modulaire voeding in mijn bezit heb had ik veel kabels weg te werken. Het werd aan de achterkant van de kast zelfs krap! Daarom denk ik dat dit wel iets beter had mogen zijn. Denk aan meer plaats tussen de plaats waar het moederbord komt en de zijkant van de kast.

Slot
Dit was mijn eerste review, feedback is welkom! O-)

Ik zal vanavond ook wat foto's maken van o.a. de hardware die erin zit en de leds. Ook ga ik binnenkort is kijken naar cooling.

Update 1, 21-09-2011
Foto's toegevoegd
Temps
To do:
Temps bekijken tijdens games.

Heb jij ook een Cooler Master Storm Scout?

Iets wat bij een review eigenlijk niet moet missen is foto's. Misschien dat je nog wat foto's van je kast kunt toevoegen? :)
@ Sir_hendro
Zoals ik al zij in het slot, deze komen vanavond. Had er gister geen tijd meer voor!
Temps van je gpu/cpu in de kast is ook interessant voor de lezer. :) Mogelijkheden tot kabel management? Gewicht van de kast? etc. :)