ICIDU Air Duster 200 ml Review

Hippocampus 30 september 2011, 2.750 views

ICIDU Air Duster 200 ml

Pluspunten

• Geen borstel meer nodig.

Minpunten

• Te makkelijk condensvorming.

Deze spuitbus aangeschaft om mijn pc schoon te maken nadat ik een goede ervaring had met de spuitbus (ander merk) van mijn buurman.

Maar helaas werkt dit product niet zoals gehoopt, er zit te weinig druk achter de luchtstroom waardoor het meest simpele stof niet van zijn plaats komt. In plaats van korte pufjes werden het lange halen, waardoor de luchtstroom begon te bevriezen en ik ook nog eens sneeuw op mijn onderdelen stond te spuiten. Ik heb de bus op 4 verschillende momenten gebruikt (4 pc's) en is nu leeg. Maar in geen enkel geval had het het gewenste effect. Ook zonder het verleng rietje werkte het niet.

Dus maar weer met stof in mijn wenkbrauwen staan blazen als vanouds.

Edit: 30-09-2011

Uit sportiviteit toch nog maar eens zo'n bus besteld. Tot mijn verbazing komt uit deze bus wel een degelijke luchtstroom. Nog steeds niet erg krachtig maar voldoende om de borstel achterwege te kunnen laten. Ook is er nog steeds vrij snel condensvorming als je te snel achter elkaar spuit.

Conclusie: Omdat het product dus wel kan functioneren is de Algemene beoordeling met 1 ster omhoog alleen de betrouwbaarheid dus 1 ster omlaag. Ook heb ik de positieve eigenschappen veranderd: was eerst Pos. - ''geen'' en Neg. - ''te weinig druk''

Heb jij ook een ICIDU Air Duster 200 ml?

Ik gebruik zelf altijd een compressor, wel goed oppassen met eventuele olie/water die je meespuit. De stofzuiger is ook een goed alternatief. :)
Oppassen met de stofzuiger, heeft namelijk voor de computer een dodelijke hoeveelheid ESD, wat je componenten kan slopen. niet doen dus!
Ik gebruik zelf altijd de stofzuiger. Maar wel in combinatie met een nieuwe schone verfkwast met soepele haren. Daar veeg ik het stof mee weg en zuig dat weer uit de lucht met de stofzuiger ;)
Zolang de stofzuiger ver uit de buurt van de pc blijft, en je een plastic slang gebruikt, kan er weinig mis gaan. Of zie ik het verkeerd? Doe het ook al jaren zo, met een verfkwast erbij.
Voordeel van een compressor is ook dat je jezelf weer kunt schoon blazen.
Ooit computers gezien met het koelblok vol puur stof? :P
Ik heb zelf ongeveer twee weken geleden mijn PC weer eens uitgeblazen na een jaartje. Stond toch echt even te hoesten! (misschien stond ik ook te dicht bij)

De review is wat kort, maar ja wat kun je nou zeggen over een bus lucht. Ik weet niet wat je voor zo'n busje lucht betaald aangezien dat niet in de review staat, maar ik had er al niet echt veel van verwacht. Vraag gewoon rond in je kennissenkring of iemand een compressor heeft staan, dat is vele malen makkelijker.
Perslucht blijft voor mij de manier om een pc kast te reinigen.
Als je wel een goeie bus hebt hou dan afstand, hij is behoorlijk krachtig.
Ben wel nieuwsgierig of de tweede bus wel performed, misschien dan de review aanpassen.
Zodra ik de nood weer heb zal ik nog een bus bestellen en de bevindingen hier uiteraard vermelden.
Ik heb vandaag toevallig de ingewanden van mijn laptop ontstoft. Ik gebruik normaal gesproken ook de icidu busjes, maar ik ben dit keer overgegaan op een fietspomp. Ongeveer dit model: http://www.halfords.nl/sh...soires/fietspompen/710803
Dit is een alternatief dat in dezelfde prijsklasse valt, echter is deze multi-functioneel (ook te gebruiken om bijvoorbeeld een fietsband op te pompen), milieuvriendelijk door weinig afval, en duurzaam.
Dank je wel voor de review van mijn favo dust buster
Alleen werkt die bij mij wel goed, eigenlijk als een tierelier.
Ik gebruik ICIDU al een flinke tijd dus denk dat je een brakke productie bus had :)
@ Markicks: De prijs staat toch automagisch bij de product info bovenaan ?

@ food4thought: Het kan zo zijn dat ik een slechte unit heb gekregen inderdaad. Ik zal eens aan mijn buurman vragen welk merk hij had/heeft, want daar zat echt wel porrie achter.

Maar de review was meer om toch eens te kijken of er inderdaad meerde gebruikers waren, en wat hun ervaringen waren. Vaak zie je leuke handige dingetjes op het internet, maar niemand die dan weet of het werkt of niet.
Ik heb de review aangepast na mijn ervaring met het 2e exemplaar.
Hier ligt deze spuitbus al jaren in de kast, en vandaag heb ik hem weer eens gebruikt. Het viel me op dat de "lucht" eruit naar campinggas ruikt.
En inderdaad: er staat een brandbaar-logo op. Voor de volledigheid even getest met een vlammetje, en inderdaad: een steekvlam!

De grote vraag is nu: waarom bevat een bus "LUCHT SPRAY" brandbaar gas? Ik had verwacht/gehoopt dat hier daadwerkelijk gewoon gecomprimeerde lucht in zou zitten.
De enige reden die ik kan bedenken is dat dit wellicht bij minder lagere druk te comprimeren is. Maar het maakt het busje wel onnodig duur, want voor een aansteker/gasbrander-hervulling betaal ik 10% van de prijs.