EVGA GeForce GTX 570 HD 2560MB Review

Sollie555 20 september 2011, laatste update op 20 september 2011, 2.153 views

EVGA GeForce GTX 570 HD 2560MB

Pluspunten

• de kaart is niet zo groot als me 9800 gtx+
  • geen herrie

Minpunten

• geen idee mss komt dat nog

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Hallo allemaal ik heb de GTX 570 gekocht zat al een tijdje te zoeken en wilde een kaart hebben met genoeg geheugen deze vond ik en was niet echt veel over de kaart te vinden
geen benchmarks niks gevonden nu heb ik maar wat testen gedaan met metro 2033
voor de mensen die deze kaart mss willen kopen maar geen test hebben gezien ik nam de gok wel
ben echt een noob met dit soort dingen en ook de eerste keer dat ik zo iets plaats :)

heb net even de test gedaan met metro 2033

mijn setup is

Monitor Type : BenQ BenQ G2420HD

Moederbord : Asus M4A785TD-V EVO
Chipset : AMD 785G
Processor : AMD Phenom II X4 955e @ 3.2 overgeclocked naar 3.6ghz
Fysiek Geheugen : 4096MB (2 x 2048 DDR3-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce GTX 570
Harde Schijf : SAMSUNG HD103SJ ATA Device (1000GB)
Harde Schijf : Western Digital WD2500KS-00MJB0 ATA Device (250GB)
Harde Schijf : Western Digital WD5000AAKS-00A7B0 ATA Device (500GB)
DVD-Rom Station : HAHST DIR8XA7GT
DVD-Rom Station : ASUS DRW-1814BLT
Monitor Type : BenQ BenQ G2420HD - 24 inches
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
Netwerkkaart : Atheros Communications AR5005G 802.11a/b/g Wireless Network Adapter
Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate Professional Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (64-bit)
DirectX : Versie 11.00

Dit is met de benchmark tool

METRO 2033

Options: Resolution: 1920 x 1080; DirectX: DirectX 11; Quality: Very High; Antialiasing: AAA; Texture filtering: AF 16X; Advanced PhysX: Enabled; Tesselation: Enabled; DOF: Disabled

•Total Frames: 2350, Total Time: 59,85337 sec
•Average Framerate: 39.36
•Max. Framerate: 84.46 (Frame: 2132)
•Min. Framerate: 12.24 (Frame: 1175)

70-78 graden full load

34-38 graden idle

Heb nu de videokaart geclocked

core:798
shader:1596
memry:2001
met de evga tool gedaan

OC

•Total Frames: 2629, Total Time: 59,85397 sec
•Average Framerate: 44.02
•Max. Framerate: 101.41 (Frame: 1679)
•Min. Framerate: 12.10 (Frame: 1300)

Options: Resolution: 1680 x 1050; DirectX: DirectX 11; Quality: Very High; Antialiasing: AAA; Texture filtering: AF 16X; Advanced PhysX: Enabled; Tesselation: Enabled; DOF: Disabled

OC

•Total Frames: 2838, Total Time: 59,715 sec
•Average Framerate: 47.63
•Max. Framerate: 129.08 (Frame: 2404)
•Min. Framerate: 12.38 (Frame: 631)

weet niet of ik hem nog hoger ken over clocken weet iemand dat mss?

dus voor zover even dit edit hem later wel even met graden enzo :P

Heb jij ook een EVGA GeForce GTX 570 HD 2560MB?

Mag ik vragen waarom je denkt dat 2,5GB nuttig is op een 1920x1080 schermpje?
weet ik niet ik denk vooruit dacht ik over een jaar he je dat wel nodig toch?
voor gamesof ik ken hem omruilen voor een 580 denk dat ik dat maar doe dan:S
Je kan inderdaad beter een GTX 580 nemen dan deze kaart, dit is gewoon overbodig veel geheugen waar je niks aan hebt. ;)

Of als je ruimte ervoor hebt gewoon voor 2x 6870 gaan, is sneller dan een GTX 580 en goedkoper :)

[Reactie gewijzigd door Redblader op 21 september 2011 10:52]

Thanx ga nu ff kijken wat er mogelijk is ben btw niet zoon ati fan vroeger veel probs mee gehad ben er beetje bang voor:P
AMD (ati bestaat niet meer :P) kaarten hebben echt niet meer problemen dan Nvidia kaarten, de drivers zijn al lang gewoon goed :)
Voor het geld is 2x 6870 het snelste wat je kan krijgen, goedkoper en sneller dan een GTX 580 :)
welke is het beste dan van de amd 6870?
merk bedoel ik heb een nieuwe voeding Thermaltake Toughpower Grand 750W
ken die dat wel aan dan 2 kaarten ?
en bedankt voor de tips:D
Ja en dan heb je een crossfire opstelling. Dat heeft ook weer zijn voor en vooral nadelen.
vandaag terug gebracht naar mycom ze deden niet moeilijk dus heb me geld terug dus even kijken wat ik nu zal halen laat dit wel evenstaan dan weet iemand teminste iets over de kaart:P
Voor het geld is niks zo goed als twee 6870's op het moment. :+
Hee man,

je hebt een superkaart! Maak ook een super review voor ons. Download een paar benchmarks en laat ons grafieken - tabellen zien ofzo.
AMD Phenom II X4 955e @ 800MHz? Ook onder belasting?
nu beter?

[Reactie gewijzigd door Sollie555 op 20 september 2011 22:41]

ja, dat zou fijn zijn. heb zelf hier 2 x 5850 Xtreme en ik zou graag willen zien, bijvoorbeeld bij Metro, of jouw kaart gehakt kan maken van mijn kaarten. Niet om te zeggen van goh, jouw kaart draait beter of de mijne draaien beter, maar om te kijken of crossfire waar maakt wat ie belooft.

dat is ook de bedoeling van reviews. dus vandaar een paar benchmarks zou leuk zijn.
Ik weet redelijk zeker dat jouw 5850's gehakt zullen maken van een GTX570. ;)
Hmm....ook in Metro? Metro is echt gemaakt voor Nvidia kaarten vanwege die physics..