Specificaties 250GB HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

WD My Book Essential 250GB 250GB Review

manuarmata 6 december 2009, 467 views

WD My Book Essential 250GB 250GB

Pluspunten

• Design
  • Geen stuurprogramma's
  • Werkt met linux

Minpunten

• waardeloos onder vista
  • externe voeding

Mobiliteit Score: 3
Ik heb de MYBOOK essential 250 een half jaar geleden aangeschaft met als belangerijkste aankoopcriterium een goede compactibiliteit met verschillende OS. het strakke uiterlijk is mooi meegenomen en de opslagcapaciteit is voor het betaalde geld vrij goed. De automatische inschakeling is een groot pluspunt qua gebruiksgemak maar ik had toch liever een "echte" schakelaar gezien in tijden waar men iets moet doen aan de klimaatopwarming. De voeding had men om diezelfe reden beter ingebouwd, de draagbaarheid zou ineens beter geweest zijn ook.

Het grootste nadeel van dit "boek" is enkele weken geleden komen bovendrijven toen ik mijn ubuntu laptop inruilde voor een splinternieuw exemplaar van HP met vista op. het mounten onder vista neemt eindeloos veel tijd in beslag, de schijf begint dan als een gek te ratelen. Of het nu aan Microsoft HP of aan WD ligt laat ik in het midden maar het effect voor mij als eindgebruiker is dat de schijf niet echt bruikbaar meer is. en dat voor een product van 6 maand oud met een schat aan informatie op.

UPDATE:

na de installatie van vista SP1 gaat het mounten een stuk sneller. het is nog niet zo snel als in linux maar het gaat snel genoeg naar mijn zin.

3 juli 2009

De mybook doet het nog steerds, Binnenkort gaat hij aan mijn TV gekoppeld worden als foto/muziek archief. Voor de PC ga ik dan een grotere harddisk aanschaffen.

6 december 2009

De mybook werkt onder Windows 7 weer zoals het hoort en staat intussen bijna vol. Hij doet nog erg trouw zijn ding voorlopig wordt hij niet aan de TV gekoppeld daar ik een linux mediacenter heb gebouwd van een oude desktop.

Heb jij ook een WD My Book Essential 250GB 250GB?

Ik wil hier toch even op reageren. Ik heb exact dezelfde schijf en maak gebruik van Vista Ultimate (in mijn geval wel 32-bit). Als ik de schijf inplug is deze gebruiksklaar binnen 10 seconden. Dat is een stuk sneller als bij XP waarbij hij eerst de mix van gegevens probeert in te lezen.

Ik denk dat het hier een stukje compatibiliteit probleem betreft wat met meer onderdelen te maken heeft dan alleen vista en de mybook. Hopelijk lukt het in de toekomst nog!