Bekijk alle uitvoeringen

EVGA GeForce GTX 570 HD Superclocked Review

Moglie38 18 september 2011, laatste update op 18 september 2011, 1.632 views

EVGA GeForce GTX 570 HD Superclocked

Pluspunten

• Kwaliteit prijs verhouding

Minpunten

• Temp kan oplopen tot 83 graden

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Dit is mijn eerste review,

EVGA GeForce GTX 570 HD Superclocked

In de doos zitten verder twee 6 pin PCI-E adapters
Evga software en drivers
Gebruikers handleiding

Ik heb zelf voor deze videokaart gekozen omdat ie kwa prijs kwaliteit verhouding toch redelijk gunstig is voor mij. + het feit dat ie HDMI aangesloten kan worden.

Met betrekking tot prijs en kwaliteit is deze videokaart zeer goed als men kijkt naar andere GTX570.
Van Evga is de prijs vergeleken met de clock snelheid de goedkoopste met z'n 797 Mhz. Kwa prestaties is mijn opstelling met deze videokaart gemeten op 3dmark11 net iets sneller dan de zelfde configuratie met een standaard GTX580.

bepaalde aspecten in deze review heb ik niet kunnen beantwoorden. Heb deze videokaart niet verder kunnen overclocken. Op dit moment draait ie op 797 Mhz. Zelf vind ik hem, wel erg warm worden op moment dat ik 3dmark11 draai. Temperatuur kan oplopen tot z'n 83 graden. Persoonlijk vindt ik dit wel erg hoog. Deze temp kreeg ik doordat ik hem standaard heb gelaten. Na installeren van Evga presision heb ik de fan instellingen kunnen veranderen waardoor hij nu op z'n 71 tot 75 graden blijft hangen. Verder ben ik erg tevreden over deze videokaart, Films en Games zien er toch weer super uit.

In de specificaties op tweakers.net staat dat deze OpenGL ondersteund van 4.0
Op mijn Doos van mijn videokaart staat OpenGL 4.1 dit puur ter info.

Heb jij ook een EVGA GeForce GTX 570 HD Superclocked?

Dit is wel wat summier allemaal. Kan je iets meer vertellen over de prestaties? Waarom is de prijs-kwaliteit verhouding goed?
Beste Kwak,

Heb enig zins me review aangepast. Voor mij de eerste keer voor een review dus hoop dat dit de antwoord is op je vraag met betrekking op prijs en kwaliteit.
De prijs-kwaliteit verhouding is volgens mij niet goed. Voor 4 euro meer kan je de GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC kopen ( pricewatch: MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC ) die in alle opzichten ( koeling, overclockbaarheid ) beter is.
Ik zou dit topic op GOT maar eens lezen.

<fanboy>
Ik ken EVGA als een bedrijf met een super service en personeel met echt hard voor de zaak. Na mijn GTX260 216 van EVGA blijf ik gewoon weer bij EVGA
</fanboy>
Is het mogelijk om de DVI en display poort parallel aan sturen? Ik zou namelijk drie schermen willen aansturen met deze kaart.
Hoi TigeX,

Sorry alleen in SLI zou je drie schermen kunnen aan sluiten.
Dit haal ik uit het verhaal op de evga site zelf.