Specificaties 15,6" (1366x768), 750GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire 5560G-6348G75MN Review

auto660 17 september 2011, laatste update op 17 september 2011, 5.261 views

Acer Aspire 5560G-6348G75MN

Pluspunten

• koel
  • werkt lekker
  • veel prestaties voor weinig
  • stijlvol

Minpunten

• bij mij kraakt de oplaadplug als je hem draait

VOORWOORD:
Ik heb deze laptop gekocht omdat ik er een voor school nodig had, en ook voor privé, er moest vooral op gegamed kunnen worden, maar dat van een budget van 600euro. Met dat budget kwam ik in de BCC op deze laptop uit, een prachtding voor zijn prijs. De scores in sterretjes zijn ingevult naarmate de prijsklasse, dus niet dat deze bv beter is dan een alienware die 3sterren scoort.

EERSTE INDRUK:
De laptop vond ik er mooi uitzien, zag er ook niet zo fragiel uit op de scharnieren van het scherm na, en verder gewoon een toetsenbord en touchpad, verder heeft deze laptop een nummeriek eiland.

KORTE SPECIFICATIES:
processor: amd a6-3400m met 6520g graphics erin
ram: 8gb
videokaart: amd radeon 6720g2, welke bestaat uit een 6520g en een 6650m die in crossfire lopen (crossfire werkt alleen in games van direct x10 of nieuwer.
hardeschijf: 750gb 5400rpm
3xusb 2.0, hdmi, vga, ethernet port, esata, cd-rom speler, draadloos internet en bluetooth.

BOUWKWALITEIT:
De laptop is niet zo fragiel. Ook als je in bed zit gaat de laptop niet naar je bed vormen, of kraken, dus voor mij stevig genoeg.

PRESTATIES:
De prestaties zijn erg goed, je kan gta iv op medium spelen, waarscheinlijk kun je met nieuwe games de instellingen hoger zetten omdat gta iv nog maar directx 9 en crossfire pas werkt vanaf directx 10. Verder werkt internet gewoon goed, ook euro/german truck simulator draaien vloeiend. Ik kan niet echt goed beoordelen de prestaties van deze laptop beoordelen, omdat die trucksimulators niet veel nodig hebben, en gta iv is slecht gemaakt dus die pakt veel meer van je laptop dan hoort. Maar zover ik weet is de laptop lekker vlot. Er komt nog een screenshot van 3dmark06 aan. De screenshot gaat niet want 3dmark06 werkt niet op deze laptop.

WARMTE EN GELUIDSPRODUCTIE:
Laat ik beginnen met hoe heet/koel de laptop word. De laptop wordt bij gta iv (waarbij alleen de 6650m wordt gebruikt) terwijl deze in bed op mijn laken licht, zo ongeveer 65 tot 70 graden, niet erg veel voor een laptop. Verder worden de delen naast je touchpad een beetje louw, niet stoorend ofzo. En dan nu de geluidsproductie. Het is niet zo van wauw! ik hoor hem niet, nee je hoort hem een heel klein beetje, je moet echt pietje precies zijn is dat storend. Verder als je gamed begint de ventilator van de laptop harder te draaien, en hoor je hem ook iets meer, niet echt storend.

MOBILITEIT EN ACCUDUUR:
Laat ik beginnen met mobiliteit. De laptop is niet ultra zwaar ofzo, maar ook niet ultra licht, de laptop heeft een doorsnee gewicht, alleen de adapter is lekker klein, wat handig kan zijn als je je laptop in een volgepropte tas erbij moet proppen met lader. Maar als nadeel dat de adapter klein is, wordt die wel heet. De accuduur van deze laptop is 2uur op hoge prestaties met scherm volop, waarbij geinternet wordt. Waarscheinlijk haal je de 2.5 uur wel op enegriebesparing met het scherm op 50%.

CONCLUSIE:
Deze laptop is waar voor je geld, je kan er op gamen, films kijken eigenlijk alles op doen. Waarscheinlijk niet alles op de hoogste details, maar het is geen ultra superdeluxe versie 5000 ultratrubo prius dingest gaminglaptop. Het is gewoon een laptop van 600 euro. Zoals eerder vermeld werkt de laptop erg lekker op een iets stroef touchpad na. De laptop is heerlijk koel en doet lang genoeg op zijn accu.

Heb jij ook een Acer Aspire 5560G-6348G75MN?

Misschien draait ie dan op de interne videokaart van de cpu, en moet je:
stap1: ga naar amd vision engine control
stap2: ga naar energie, dan naar schakelbare graphics
stap3: druk op bladeren dat bij andere toepassingen staat en ga naar de installatiefolder van het spel
stap4: druk op de toepassing (hetgeen waarmee je het spel start) die in die installatiefolder staat en druk op openen
stap5: druk op het vak waar staat in welke modus het spel staat, als je daar op drukt gaat die van rood naar groen of van groen naar rood. rood= prestatie, dus je moet hem op rood hebben.
Tevens kan het helpen als het nog niet zo is om de laptop op hoge prestaties te zetten.
Crossfire werkt pas van DX10? Raar.. in Call of Duty 2 zit al een optie voor Dual Videocards hoor. Is dit puur bij deze kaart?
Graag de kopjes vet maken, vind het zo beetje raar eruitzien(onverzorgd), voor de rest een prima review!

[Reactie gewijzigd door Lemming op 17 september 2011 09:56]

Al gevonden en aangepast!
Heb deze Laptop ook, en moet inderdaad zeggen: Super dingetje voor een goede prijs.
Qua gpu prestaties is het helemaal geweldig, echter is de cpu daarin tegen wat minder ( deze loopt ook maar op 1,4Ghz ) en de HDD is niet echt een vlotte, verder prima laptop.
Goede review trouwens 4*
@Cassie789, ja dat is alleen bij deze kaart, volgensmij werkt gewoon crossfire met 2 dezelfde kaarten wel gwoon voor directx 10.
Ik heb deze laptop maar COD4 draait echt bijzonder slecht. Met alles op low en 1024x768 haal ik geen 100 fps stabiel. Hoe en wat? Wat kan er aan de hand zijn? Er draaien mischien 6 andere processen op de achtergrond dus dat is het niet.