Specificaties 14" (1366x768), 640GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire TimelineX 4830TG-2414G64MN Review

DjaTwal 16 september 2011, laatste update op 16 september 2011, 807 views

Acer Aspire TimelineX 4830TG-2414G64MN

Pluspunten

• Goed Toetsenbord & Touchpad
  • Goed Geluid (Zeker in combinatie met goede speakers)
  • Licht in gewicht
  • USB 3.0
  • Lange batterij duur

Minpunten

• Vaste Batterij
  • Audio Glitch tijdens Gamen (Bijgeleverde drivers)

Ik heb de laptop 13-09-2011 aangeschaft bij Wehkamp voor nog geen 700 euro.
In eerste instantie was ik op zoek naar een laptop met een Intel Core i5 processor, omdat ik ook een desktop heb uit deze serie en daar erg over te spreken ben.

Allereerst het design: Een grijs blauwe case (metallic-achtige behuizing)
De randen van het scherm zijn zwart (met daarop het bekende logo van Acer)

De behuizing is niet storend aan de polsen of handen tijdens het bedienen van de
computer. Daarbij is het toetsenbord echt een aanrader bij veel gebruik.
Het touchpad bediend ook aangenaam.

De batterij zit verwerkt in de behuizing! Dat betekend dus dat je deze niet eruit kunt halen!

Software

Na het installeren van de laptop heb ik eerst alle drivers geupdate via de Acer Support.
Dit was geen probleem, echter heb ik wel eerst alle drivers verwijderd en daarna opnieuw geinstalleerd met de nieuwe!

De software meegeleverd heb ik bijna tot niet gebruikt. Dingen zoals MCafee Internet Security irriteerde mij al vrij snel, door het niet toelaten van het downloaden van Zune of 3Dmark11. Ik ben niet zo heel erg thuis in Mcafee producten, maar ik heb al snel het product verwijderd en daarna Microsoft Security Essentials en de standaard Windows Firewall ingeschakeld. Verwijderen was geen probleem, overigens.
(Zie afbeelding 3 bijgeleverd software!)
De computer was bij aansluiten al snel aan het updaten (Service pack 1 voor Windows 7 x64 Home Premium) en daarbij heb ik geen problemen vernomen (zelfs mijn complimenten voor Acer, dat nadat hij klaar was met updaten weinig tot geen backupfiles achterbleven op de partitie van besturingssysteem!)
Ik heb geen problemen ondervonden met het verwijderen van software die bijgeleverd was!

Games: Voor de gein maar een spelletje getest: Crysis 2
Dit ging zeer vlot en vloeiend op een resolutie van 1366x768.
Alleen het geluid gaf een beetje een probleem of issue, er was zo nu en dan een robot achtige glitch te horen, ik weet niet of dit nou een driver probleem of compatibiliteits probleem was, maar het was heel storend, alsof iemand zo uit een cocon van the Matrix werd getrokken ;)

Benchmarks: Ik ben van plan om er een ssd in te zetten, maar vooralsnog heb ik de testen afgelegd zonder problemen met bijgeleverde harddisk. (Zie afbeeldingen 1 & 2 voor resultaten en temperaturen.)

Batterij
: Deze is vrij snel opgeladen en werkt ook een hele behoorlijke tijd zelfs tijdens intensieve sessie's! Ik heb hem onder behoorlijke omstandigheden een kleine 4 uur en 30 minuten mogen ervaren! Dus hier ben ik zeer tevreden over!

Al met al, een prima laptop voor het geld wat ze vragen! Volgens mij is deze laptop niet in de winkel te koop, maar alleen bij Neckermann of Wehkamp. Waarlijk dat ik dit een beetje vreemd vind zelfs, met deze specificaties zouden ze de concurrentie goed aan kunnen gaan met de specificaties van dit model en prijs kwaliteits verhouding!

Heb jij ook een Acer Aspire TimelineX 4830TG-2414G64MN?