Toshiba Externe Harddisk 500GB Review

JurjenBakkerNewbie 16 september 2011, laatste update op 16 september 2011, 331 views

Toshiba Externe Harddisk 500GB

Pluspunten

• Betaalbaar, werkt de eerste drie jaar goed.

Minpunten

• Warmteproductie hoog, na drie jaar steeds meer mankementen wat uiteindelijk funest blijkt te zijn. Snelheid aan de lage kant.

Mobiliteit Score: 4
Deze externe harde schijf heb ik precies drie jaar in gebruik mogen hebben toen hij al problemen gaf. Het begon met de hoge warmteproductie. Soms kon je er een ei op bakken, en dat was niet eens in de zomer. Maar hij werkte verder goed. Nog wel, want na een tijdje reageerde hij slecht als ik de computer opstartte, en daarna kreeg ik de vraag dat hij eerst geformatteerd moest worden voordat ik hem kon gebruiken! Dat was dus niet zo, ik was al drie jaar bezig om er gegevens op te zetten! Gisteren is hij in stilte zelf ingeslapen, hij werkte van het even moment op het andere niet meer. Een absolute afrader dus. Niet kopen!

Heb jij ook een Toshiba Externe Harddisk 500GB?

Japanners staan bekend om hun betrouwbaarheid. Geldt blijkbaar niet voor hun harddisks :?
Dit is een klacht en geen review. Klachten horen thuis in het forum.
prima review, Het zegt wat over de warmte productie en of je op deze hdd kan rekenen.

Het is dus een slechte koop. Dit soort reviews zeggen misschien wel niets in de vorm van benchmarks, maar wel over de betrouwbaarheid en gebruik ervan.

Dus niet zo miepen Superbra, schrijf eerst zelf maar eens wat reviews.
Nee, dit zegt helemaal niets over de betrouwbaarheid van een product.

JurjenBakker heeft na 3 jaar problemen met deze HDD, er zullen vast anderen zijn, die dat niet hebben. Zelfde dat je misschien een slechte RMA ervaring hebt met ASUS, nadat je dure nieuwe videokaart kapot is gegaan. Dus is ASUS slecht.

Zo werkt het niet. We lezen hier reviews in de eerste plaats, om een objectief beeld te krijgen, over het product dat de reviewer hier presenteert. Hoe goed werkt het, in combinatie met wat is het gebruikt. Tegen welke problemen is hij aangelopen, wat vertellen de benchmarks ons, etc.

Natuurlijk is de reviewer helemaal vrij, om ook zijn persoonlijke ervaring er bij te zetten. Maar een melding dat een HDD na 3 jaar kapot dreigt te gaan, is geen review, en ook de melding an sich, kan dan nog prima op een forum gezet worden.

Het zou onterecht zijn, om dit als waarheid aan te nemen.
Sja, het is een review, maar wel van een defecte schijf, dus opzich wat Superbra zegt zit wat in...

Ik neem ook aan dat 3 jaar na dato dit zelfde ding niet meer te koop is....