Canon PowerShot A710 IS Review

Woudloper 8 juni 2007, laatste update op 8 juni 2007, 216 views

Canon PowerShot A710 IS

Pluspunten

• 6 x optische zoom
  • Voeding middels 2 AA batterijen
  • Hoge kwaliteit foto's (3072x2304)
  • Veel instelmogelijkheden

Minpunten

• Witbalans
  • Lange laadtijd flitser

Uitbreidbaarheid Score: 3
Batterijduur Score: 3
Snelheid en automatiek Score: 4
Deze camera is nu sinds oktober 2006 in mijn bezit en heb deze gekozen na het doen van een grondig onderzoek hier op GoT en op DPReview. De criteria die ik heb gehanteerd waren dat ik een compacte camera wilde hebben die een beetje een degelijk zoomniveau had.

In het gebruik is hij erg makkelijk en wanneer de batterijen op zijn kan je er gewoon twee nieuwe AA batterijen indoen en weer verder gaan met fotograferen. Verder kan je gebruik maken van het draaiwiel om eenvoudig instellingen voor het fotograferen te gebruiken. Over het algemeen voldoet de 'auto' optie prima voor het nemen van foto's.
Als de batterijen tegen het eind van hun levensduur op zijn wordt het wachten op het herladen van de flitser vervelend.

Met betrekking tot de kwaliteit van de foto's kan ik zeggen dat ze goed zijn. De meeste foto's die tot nu toe geschoten zijn waren binnenopnamen. Enige nadeel is dat de standaard witbalans niet helemaal goed is en dat de nachtfoto's die ik tot nu toe genomen hebben geen goede kwaliteit hebben.

Ongeacht de laatste puntjes ben ik uitermate tevreden over deze Canon camera!

Heb jij ook een Canon PowerShot A710 IS?