Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

HP Deskjet 3070A e-aio Review

AW_Bos 15 september 2011, 5.516 views

HP Deskjet 3070A e-aio

Pluspunten

• Overal bereikbaar binnen je netwerk via WiFi
  • Handig, een eigen HP-Eprint mailadres..
  • Duidelijk met een sticker dat je eerst de driver moet installeren

Minpunten

• Installatie duurt te lang. Ook met alle hulpprogramma's en software zou dit veel sneller geïnstalleerd kunnen worden. Wel netjes dat HP nu duidelijker aangeeft wat voor installatie je wilt. Maar 1een kwartier duurt gewoon lang....
  • Als het display op standby gaat, kan je met één druk op de uit-knop de printer nog niet direct uitzetten, je maak hem eerst blijkbaar wakker waarna je nog een keer op de knop moet drukken om hem echt uit te zetten. Enkele keren heeft hij hierdoor onbedoeld aangestaan in een paar nachten.

Scansnelheid Score: 3
Afdruksnelheid Score: 4
Voor mijn vorige HP 940C die met een uitgedroogde cardridge aan de kant stond, en waarbij deze zeer lastig te leveren werden, moest ik pas een vervanging gaan zoeken. Ikzelf ben aldoende op een nieuw exemplaar terecht gekomen van HP: de HP Deskjet 3070A.

De reden dat ik deze heb gekocht was dat deze over WiFi beschikt, en over een in/uitvoer bak voor het papier aan één kan, de voorkant. Dit was een vereiste omdat mijn kast in een open kast staat.

De printer zat zoals vele andere printer muurvast in de doos, maar met enig trekwerk heb ik hem eruit gekregen. Bijgeleverd was een USB-kabel en een voedingskabel. De kabel van de HP 940C kon ik gewoon gebruiken, gezien deze al door mijn kast heen liep, en gewoon erop paste.

Mijn besluit was om een WLAN uit te testen op mijn printer. Een mooi idee om eens uit te testen, want mijn PC zelf heeft geen WiFi antenne, maar de router wel. Een set-up die ik nog nooit uitgeprobeerd heb met een printer (dit is de tweede WiFi die ik zelf eens geinstalleerd heb). Als eerste werd mij bij het mogelijke aansluiten van de USB-kabel aan de printer, geattendeerd met een sticker over de aansluiting die aangaf dat je eerst de driver van de CD moet installeren, voordat je hem aansluit, een bekende methode van HP, maar deze stap kon ik vanwege de WiFi wel overslaan. ;)

Ik heb vanaf de CD de driver geinstalleerd en ik had gekozen voor een WiFi setup. De installatie ging zelf de printer opzoeken via de WiFi antenne van de router en deze werd vrij snel gevonden. Na een installatie van iets van 15 minuten was de printer geinstalleerd. Een kortere installatie is ook mogelijk, maar dan heb je geen scan-/ print- en onderhoudssoftware erbij.

Nadat hij klaar was heb ik het beestje even wat cartridges gegeven als voer ;). Hij ging zelf een uitlijningstest doen toen ik enkele stappen op het displaymenu doorliep (regio, talen) waarna ik de uitlijn-test-pagina moest inscannen....... Uitlijn proces voltooid! :)

Na de installatie van de cardridges en het uitvoeren van de uitlijnings-procedure was de printer gebruiksklaar en kon ik een 'HP E-print'-mailadres aanmaken. Hiermee zou je via de WiFi technologie waarmee een printer altijd verbonden is met je netwerk -als deze aanstaat-, de printer 'all over the world' kunnen benaderen. En met een HP Eprint-mailadres kan je dus waar ter wereld mailen naar je printer, waarna de mail er binnen enkele minuten uit komt rollen. Dit gaat wel via de HP web-diensten, dus het kan vertraagd zijn. Een enkele mail die ik als test sturen is nooit aangekomen, maar stond wel bekend in de webadministratie van het 'HP E-Print'-account als afgeleverd. Daarna zijn drie testen wel goed gegaan, waarna de mail er binnen een minuut uit kwam. Ook kan je whitle-lists met mail-adressen opsommen, zodat je geen penis-vergrotende spam op je bureau zal krijgen als je mailadres op straat zou liggen. Want stel je voor dat je vrouw achter je PC gaat zitten, en dit tegenkomt in de printlade ;)... Liever niet :P

Ikzelf ben erg positief over deze printer en hij print razendsnel een documentje uit. Snelheid-metingen heb ik niet gedaan, omdat ik het niet belangrijk vind. Vergeleken met de bejaarde maar zeker nog niet demente HP 940 die ik eerst had duurt de overdracht wat langer, maar dat kan door het WiFi komen, waarbij er een hoop data door de lucht moet gaan wat langzamer is dan een leuk serieel kabeltje als eerst. We praten hier van een seconde i.p.v. enkele milisecodes. Ik kan er mee leven gelukkig, en vind het geen probleem.

Heb jij ook een HP Deskjet 3070A e-aio?

Wat ik tegenwoordig enorm storend vind bij HP all in one's zijn:

-enorme shitload aan programma's en tooltjes die veel geheugen innemen
-traag opstarten, duurt soms 2 minuten voordat je kunt scannen/printen
-veel te dure cartridges die ook nog eens uitdrogen

Hoe zit dat met dit model? Punt 1 is volgens mij nog steeds dezelfde ellende, niet?
Programma's installeer je zelf, niet zomaar volgende volgende volgende klikken.
Opstart tijd heb ik nog nooit zo extreem meegemaakt. Kopietje maken is zo gebeurd.
Cartridges valt ook best mee. Setje van 4 heb je voor €28. XL cartridges zijn duurder maar dan krijg je ook meer.
- Shitload aan programma's heb je wel, maar bij de installatie kan je ervoor kiezen. Over het geheugenverbruik kan ik nog niks zeggen.
:X Wou alleen mijn mening en advies geven.

Succes ermee 8)7
Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik zou je toch echt aanraden om een keer de zwarte cartridge te proberen!

ik heb het ook gedaan voor een andere printer. geen gezeik niks.

Ik heb in het verleden ook wel eens dingen mee gemaakt. maar dat was echt hervulde cartridge en van dat soort rommel.

123 is gewoon kwaliteid van de bovenste plank!
Ik vind dit wel een beetje naar spam neigen.
Spam? 123inkt is samen met printabout een begrip voor wat betreft inkt en huismerken. Werk er hier ook al jaren mee, met beide bedrijven, om verdenking van spam te voorkomen ;) Nooit een probleem gehad met huismerk inkt!
Prima AIO, heb er helemaal niks op aan te merken..

Als je inkt nodig hebt kijk dan ff bij 123... ;)
Huismerk is prima!
Ik kies liever voor HP merken. Heb geen echte goede ervaring met die refills en andere merken.