Antec NSK6500 - EC Review

petertee 8 juni 2007, 472 views

Antec NSK6500 - EC

Pluspunten

• harddisks bay
  • rubbertjes voor harddisks
  • 430W voeding
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• rubbertjes onder de kast
  • 120mm fan (controle binnenin de kast)

Kwaliteit voeding Score: 5
Omdat in mijn oude kast ruimte gebrek was (kleine mATX kast) heb ik voor een nieuwe gekeken. Over Antec had ik al positieve reacties gehoort. De kast is niet zo opvallend maar wel mooi vormgegeven, waar mijn voorkeur naar uitgaat.

Inbouwen
Het inbouwen van de kast ging erg gemakkelijk. Er was ruimte genoeg. De drive bay voor 5 harddisk, waarbij de harddisk vast zitten met o.a. rubbertjes om het geluid te verminderen is ook erg gemakkelijk te installeren doordat je deze complete bay er uit kan halen.

Het zijpaneel heeft een kapje voor de CPU lucht afvoer, maar deze heb ik vervangen door een 80mm fan wat erg gemakkelijk is. Ook voorin heb ik 2 x 92mm fans geinstalleerd. De standaard 120mm fan achterin is met een switchje in 3 verschillende standen te zetten, helaas is deze alleen in de kast te regelen en zit hier geen aansluiting op voor eventuele fan control.

ervaring
De 430W voeding is niet echt heel erg stil, maar het is ook absoluut geen herrie schopper. De steuntjes van de kast zijn van rubber, maar als je de kast te veel schuif kunnen deze er nog wel eens afgaan.

Ik heb er 85 inlusief verzending voor betaald. Waardoor voor mij de prijs/klaliteits beoordeling erg hoog is.

conclusie
Al met al ben ik erg tevreden over de kast. mooi uiterlijk, makkelijk in te bouwen en voldoende ruimte binnenin.

Heb jij ook een Antec NSK6500 - EC?

Nette review, ik zat er al een tijdje om te twijfelen...