Asus M2N-VM DH Review

cumulus007 7 juni 2007, 554 views

Asus M2N-VM DH

Pluspunten

• veel functies
  • hd audio
  • hd beeld
  • qool&quiet

Minpunten

• Videokaart had beter gekund, maar voor 80,- is het al heel wat

Layout Score: 5
Ik besloot maar eens een nieuwe pc aan te schaffen. Toen ik een mooi beestje had gevonden, bleek de prijs toch iets te hoog te zijn. Toen dacht ik: "Kom, laat ik maar eens zelf een pc samenstellen!" Ik ging naar www.informatique.nl en kocht dit moederbord met 1GB ddr2 geheugen en een AMD Athlon64 3200+.
Het installeren ging uitstekend, al mocht de quick start guide wel in het Nederlands zijn. Bij het moederbord waren al 2 SATA kabels geleverd, een HD module voor de Geforce 6150, een FireWire module en een support cd met o.a Norton Internet Security 2006. Na installleren van win xp kon ik de drivers installeren met een all in one wizard. Daarna kon ik in windows (!) de bios updaten. De .rom werd gedownload via een server. Verder biedt het bord veel overclockopties. Als de bios niet meer correct is, hoef je de pc alleen maar te resetten en hij doet het weer. Ook zijn er overklockprofielen aanwezig. Het bord bevat ook AMD Live, HyperTransport en Cool'n Quiet. Dit is een functie waarbij het lawaai van de ventilatoren wordt beperkt door de fans alleen te laten draaien wanneer nodig is. Dit bord is ene echte aanrader, zeker voor de prijs van 80 euro!

Heb jij ook een Asus M2N-VM DH?