Asus Transformer Pad 16GB Brons Review

AW_Bos 15 september 2011, laatste update op 15 september 2011, 1.787 views

Asus Transformer Pad 16GB Brons

Pluspunten

• De installatie van de apps gaat razendsnell
  • uitgebreid assortiment van apps beschikbaar in de Android market, variŽrend van bruikbaar en handig tot fun en vermaak.
  • Snelheid is gewoon top

Minpunten

• Tot op heden nog niet ontdekt. hij crashde eerst wel, maar met een update naar Android 3.2 zijn deze tot het verleden behoren.
  • Verder had een USB aansluiting wel gemogen, maar dan wordt het de tablet ook weer dikker. Zal wel bewust voor gekozen zijn door ASUS .

Ikzelf heb pas geleden de Asus Transformer gekocht om thuis lekker vanaf de bank te kunnen internetten. De ASUS heb ikzelf (nog) zonder bijbehorend toetsenbord gekocht, waarbij er dus automatisch gebruik wordt gemaakt van een on screen toetsenbord.

Nadat ik hem heb uitgepakt uit de doos heb ik hem aan de lader gelegd, en na een nachtje opladen was hij zo goed als vol, en kon ik er vele uren op internetten. Uiteindelijk heb ik hem niet direct gekocht om ermee te kunnen internetten, maar ook vooral om er foto's en video's mee te kunnen kijken, die via mijn NAS (WD Netcenter en QNAP 119 TS+) geserveerd worden. Voor dit doeleinde heb ik de ES Explorer app gedownload, hiermee kan ik browser door de directory structuren op mijn LAN, en dus ook foto's bekijken. Video's is mij nog niet gelukt.

Wel is het een beetje experimenteren als je hem hebt, want gezien het hele spul touch screen is, is er niet iets van een rechtermuisknop zoals je in Windows hebt. Al snel heb ik ontdekt dat met het ingedrukt houden van je vinger op de desktop, dat je dan zelf de pictogrammen van de apps kan slepen en je desktop een eigen inrichting kan geven.

Ook heb ik Angry Birds gespeeld. Deze crashde regelmatig, maar met een update naar Android 3.2 zijn deze crashes tot zover verleden tijd.

Ook heb ik een app geinstalleerd om mijn Squeezebox in de huiskamer te kunnen besturen en dat is een waar genot. Ik kan nu zelf bepalen welke muziek ik wil draaien in de huiskamer. De app werkt op deze tablet lekker vlot, en zelfs vlotter dan de bijbehoren afstandsbedieng van de Squeezebox.

Ikzelf ben zeer tevreden over deze tablet, en gebruik hem zelf als ik in bed lig en nog even het nieuws of het weer wil bekijken. Gezien de snelle laadtijd en opstarttijd is dit makkelijker dan een computer opstarten om daar deze taken op uit te willen voeren.

Heb jij ook een Asus Transformer Pad 16GB Brons?

Huh? De EEE Pad heeft volgens de specs op asus.com toch twee USB-poorten? Of zitten die alleen op het dock?
Voor de USB poort even wachten op de adapter accesoire. Dan kun je via een soort van dongel toch een USB poort gebruiken.
Hij kost wel 23 euro... dus dan lijkt me een dock het toch al redelijk snel waard, maar dat kan aan mij liggen XD
Bij kabeltje.nl kun je een verloop plug kopen voor micro usb naar usb.
Alleen heb je daar niks aan bij een transformer, gezien er zowel op de tablet als op de dock geen micro usb poort zit.
Ja, en die heb ik (nog?) niet ;).