Specificaties 500GB 2.5" HDD met USB 3.0 - Bekijk alle specificaties

LaCie Rikiki USB 3.0 500GB Aluminium Review

tintilla 15 september 2011, laatste update op 19 november 2012, 2.574 views

LaCie Rikiki USB 3.0 500GB Aluminium

Pluspunten

• Lekker klein.
  • Ziet er mooi uit.

Minpunten

• Geen

Mobiliteit Score: 5
Waarom:
Ik had een nieuwe externe hardeschijf nodig omdat mijn vorige het loodje had gelegd. Dit was een WD Elements 320GB, die na ander half jaar begon te tikken. Zodoende heb ik dus voor een usb3.0 gekozen omdat dit natuurlijk lekker snel is. Er is al een aantal externe hardeschijven met usb3.0 maar ik was op zoek naar iets kleins. En toen kwam ik de LaCie 500gb usb3.0 2,5" tegen, en die sprak mij wel aan. Mooie aluminium behuizing en het grote voordeel was dat deze super klein was.

Benchmarks & Info:
Ik had even snel met CrystalDiskMark gekeken voor de score van de externe hardeschijf.
(Dit word nog uitgebreider, klik op de afbeelding voor groter.)
CrystalDiskInfo
CrystalDiskMark 50MB
CrystalDiskMark 100MB

Tevreden:
Ik heb de externe hardeschijf nog niet zo lang in mijn bezit. Tot nu toe ben ik er zeer tevreden over. Ik gebruik de externe hardeschijf voornaamlijk voor films die ik dan via mijn mediaspeler weer af speel. En er staat een backupje op van mijn computer.

Prijs:
De prijs zit nu rond de 62 a 70 euro. Ik heb het op redcoon kunnen bestellen voor 62euro exl verzendkosten. Ikzelf vind dat de prijs wel mee valt. Voor z'n kleine externe hardeschijf met usb3.0 dat mij 62euro heeft gekost valt zeker mee, mocht van mij ook wel maximaal 75 euro kosten.

Wil er nog veel aan doen, maar heb niet zoveel tijd om het toe te voegen.

Heb jij ook een LaCie Rikiki USB 3.0 500GB Aluminium?