Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting - Bekijk alle specificaties

Apple Mighty Mouse Review

Dr. Rockzo 14 september 2011, laatste update op 14 september 2011, 979 views

Apple Mighty Mouse

Pluspunten

• Design

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • Duurzaamheid

De Apple muis gekocht samen met een MBA en een Apple toetsenbord. Na een maand met deze muis gewerkt te hebben stopt het scrollwheel ermee, de muis scrollt niet meer naar beneden omdat vuil zich blijkbaar ophoopt achter het scrollwheel. Vervolgens op internet gezocht en vanalles geprobeert om de muis weer werkend te krijgen. Helaas heeft niets gewerkt en vandaag na ongeveer 7 maanden behelpen heb ik de muis weggegooid. Weg $50. Om een vergelijking te geven, ik heb hier Logitech muizen en trackballs liggen die inmiddels al meer dan 10 jaar probleemloos werken.

Opmerkelijk is dat de muis op apple.com ook zeer slechte reviews krijgt en dat veel gebruikers al jaren over hetzelfde probleem klagen. Apple heeft hier nooit iets mee gedaan wat ook weer mijn vooroordeel over Apple bevestigt: slechte kwaliteit voor een veel te hoge prijs.

Heb jij ook een Apple Mighty Mouse?

Inderdaad, had even gegoogeld, dan had je geweten hoe beroerd de Mighty Mouse is. Ik had de Mighty Mouse, die bij mijn iMac kwam, al na een paar maanden vervangen door een Logitech Laser LS1, een perfecte muis van toen 20 euro, nu ruim 10 euro.

Overigens heb ik nu al weer enige tijd een Magic Mouse, en dat is echt een perfecte muis!

Tot slot wil ik nog even kwijt dat als je een ultra portable MacBook Air koopt, en daar een muis en een toetsenbord bij koopt, met draad nog wel, dat je het dan even niet snapt, dan zit er boven iets verkeerd verbonden.
Er zijn ook mensen die de MBA kopen om ultraportable te zijn en dan thuis aan hun monitor mét Apple toetsenbord én Apple muis te koppelen.
Precies, zo gebruik ik mijn MBA.
Ja, die zijn er...

4 draden op je MBA aansluiten (Dr. Rockzo had er geen scherm bij gekocht, dus laten we aannemen dat-ie nog een scherm had, en dus niet een nieuw scherm met ThunderBolt heeft) kan, maar ik vermoed dat Dr. Rockzo uniek is in Nederland!
Apple heeft een paar hele slechte muizen verkocht. De 'puck' die jarenlang bij iMacs geleverd werd was vrijwel onbruikbaar door de ronde vorm, het scrollwheel van de Mighty Mouse is notoir onbetrouwbaar. Zoals Dr. Rockzo zelf vaststeld is dat al jaren bekend, met name onder fervente Apple gebruikers. Deze bespreking is dan ook overbodig en het is flauw om de konklusie te gebruiken om een vooroordeel te bevestigen.
Kijk liever naar de nieuwe Magic Mouse, dat is een innovatieve, aangename en betrouwbare muis.
Euhmmm ... mighty mouse... dat is een muis met een behoorlijke baard volgens mij. Inmiddels allang vervangen door de magic mouse, en zelfs die is op z'n retour door het magic trackpad. Dit artikel is een beetje "oude muizen uit de sloot halen". ;-)

Zelf heb ik overigens een paar jaar de mighty mouse gebruikt. Ik vond het niet een supermuis, maar het voldeed. Ik gebruik nu zowel magic trackpad als magic mouse, en dat werkt errug prettig.

...
Hij wordt anders nog steeds verkocht. Dus wat jij zegt is dat Apple eigenlijk sterk verouderde hardware verkoopt. Daar kan ik me wel in vinden.
Oplettende lezers hebben denk ik wel begrepen dat mijn punt niet is dat Apple sterk verouderde hw verkoopt, maar dat mijn punt wel is dat jij een product reviewt wat al meer dan 6 jaar te verkrijgen is. En dat is weinig zinvol imho.

Om mee te gaan met je stelling dat Apple sterk verouderde hw verkoopt....bijna alle pc muizen bestaan in hun huidige vorm al jaren. Met uitzondering van wat knoppen aan de zijkant erbij. Blijkbaar is geen enkele fabrikant er in geslaagd om de muis door te ontwikkelen. Dat is Apple wel gelukt, hun magic mouse is revolutionair vergeleken met muizen van andere fabrikanten. Net zoals het magic trackpad met gestures. Dus de stelling dat Apple sterk verouderde muizen verkoopt, alleen omdat de Mighty Mouse nog in de winkel ligt...ach ik hoef m'n zin niet af te maken denk ik.

Zoals ik eerder heb aangegeven heb ik de Mighty Mouse zo'n 2 jaar gebruikt. Ook ik heb enkele malen last gehad dat het niet meer lukte om met het knopje te scrollen (en nee, het is geen scrollwheel). Echter dat heb ik gewoon weten op te lossen met tips die men op internet gaf.
"[...] wat ook weer mijn vooroordeel over Apple bevestigt: slechte kwaliteit voor een veel te hoge prijs."

--> Misschien een beetje een rare vraag; maar waarom koop je eigenlijk Apple-spullen als je van mening bent dat het slechte kwaliteit is voor een veel te hoge prijs?

Ik heb macos voor m'n werk nodig.
"Apple heeft hier nooit iets mee gedaan wat ook weer mijn vooroordeel over Apple bevestigt: slechte kwaliteit voor een veel te hoge prijs."

Waarom ga je reviews schrijven over een product dat al lang opgevolgd is door de Magic Mouse.

En waarom zou Apple hier niets mee gedaan hebben? Ze hebben een opvolger geďntroduceerd, dus ze hebben er wel degelijk iets aan gedaan.

Een beetje bij de tijd blijven zou prettig zijn, ik ga hier ook geen review neerzetten van een 12 jaar logitech muis, dan zal ik ook flink wat aan te merken hebben.

NB: Ik heb nu een Magic Mouse, maar mijn Mighty Mouse werkt na 3 jaar gewoon nog steeds op volle 100%, ook een kwestie van hoe je met je apparatuur omgaat. Wel moet ik toegeven dat het inderdaad geen geweldige muis is, maar om nou x aantal jaar laten nog zo'n review te schrijven is een beetje overbodig.

[Reactie gewijzigd door KiDoNL op 15 september 2011 07:11]

...
Omdat hij nog steeds verkocht wordt en niet iedereen een draadloze muis wil gebruiken. Bovendien waren de (fanboy) reviews van dit produkt hier op tweakers onrealistisch positief dus een wat realistischere review is wel op z'n plaats en past ook beter bij wat er op apple.com over dit produkt wordt geschreven. Er is trouwens nooit een echte opvolger gekomen in de zin van een nieuwe bedrade muis.