WD Elements Desktop 2TB Zwart Review

Tijmendal 14 september 2011, laatste update op 14 september 2011, 2.408 views

WD Elements Desktop 2TB Zwart

Pluspunten

• Heel stil
  • Blijft koud
  • Goedkoop
  • Low-key design

Minpunten

• Blijft redelijk groot

Mobiliteit Score: 4
M'n eerste review. Vaak zie ik super mooie reviews met geweldig mooie indelingen. Jammergenoeg deze niet.
Ik heb dit ding nu een paar uurtjes in m'n bezit, maar wil toch even snel m'n mening toevoegen.

Het enige waar ik iets goed over kan zeggen zijn de mobiliteit, warmteproductie en geluidsproductie.

Mobiliteit:
Het is en blijft natuurlijk en HD die op netstroom draait. Uiteraard niet heel mobiel, maar vergeleken met andere HD's heel goed. Twee kabeltjes en gaan. Niet iets om elke dag overal mee naar toe te slepen, maar ga je voor langere tijd weg dan lijkt me dit ideaal!

Warmteproductie:
Hier scoort dit ding echt geweldig goed. Hij ratelt nu al een paar uur weg en ik kan m'n bier er nog mee koelen. Bij wijze van spreken, maar warm wordt hij zeker niet.

Geluidsproductie:
Na een paar uur viel het me pas op dat er eigenlijk geen geluid uit kwam, terwijl ik er de hele tijd naast heb gezeten. Pas toen ik muisstil was en met m'n oor er tegen aan lag merkte ik een HELE ligte zoem op.

De rest van de criteria kan ik nog niet echt beoordelen, maar er valt natuurlijk ook wat voor te zeggen dat hij nog niet kapot is. Zijn levensverwachting is na een paar uur al VELE malen hoger dan als hij nog in de doos zit (net zoals een baby een lagere levensverwachting heeft dan een kind van één). Daar is natuurlijk ook wel iets voor te zeggen. Over een jaartje (als ik hij het dan nog doet), kan ik hopelijk m'n review updaten en zeggen dat behalve de scherpe prijs het ook een betrouwbaar ding is!

Heb jij ook een WD Elements Desktop 2TB Zwart?