Corepad Eyepad Review

FlexZa 6 juni 2007, 175 views

Corepad Eyepad

Pluspunten

• Zeker niet tè duur
  • Mooie zwarte kleur
  • Juiste grootte
  • Wasbaar
  • Blijft goed stroef liggen
  • Muis glijd er lekker soepel overheen
  • Oprolbaar

Minpunten

• Stinkt een beetje als je hem uit de verpakking haalt

Ik zocht een nieuwe muismat. Eerder had ik een Icemat, geen v2, maar deze is doormidden gebroken.

Wat mij als eerste opviel was dat de muismatten van Corepad relatief goedkoop zijn, in vergelijking tot bijv. Steelpad en Icemat

Toen ik hem voor het eerst uit de verpakking haalde (Ik heb de OEM-versie dus zat in een plasticen zak) was hij natuurlijk opgerold. Dit omdat het een stoffe muismat is. Wat mij direct opviel was dat hij heel flexibel was. Ik rolde hem uit en hij was gelijk vlak.

Eerst dacht ik dat dit ene probleem kon gaan vormen als hij op mjn bureau lig. Uiteindelijk, na alle rotzooi op mijn bureau opgeruimd te hebben lag hij meteen vast. De dikte is precies goed en het voelt degelijk aan. Ook dat hij wasbaar is, is zeker een voordeel, aangezien ik er bij mij nogal wat stof en zooi op komt.

De vormgeving en layout is gewoon standaard zwart met twee witte logo's erop, lekker clean.
De grootte is ook zeker goed, je hangt er niet snel met je muis vanaf en hij neemt ook weer niet je hele bureau in beslag.

De muis glijd lekker soepel over de mat heen en weer zonder teveel wrijving. Het geeft precies de goede tegenstand naar je hand toe.
Het voelt goed en degelijk, robuust en je muis glijd er met gemak overheen.

Heb jij ook een Corepad Eyepad?

Ik heb deze Corepay Eyepad (maat M) zo'n half jaar. Gebruik het in combinatie met de Logitech MX600, draadloze laser muis. Bevalt me uitstekend, zeker als je een fps gamer bent die met gevoel/controle aimt, wat ik zelf ook één ben.

Stofjes die erop zitten kan je weer gemakkelijk met je hand afwrijven. Het is ook weer niet zo dat elke ochtend de muismat weer vol zit met stof.