Asus EN8800 GTX/HTDP Review

Freezerator 6 juni 2007, laatste update op 11 september 2009, 103 views

Asus EN8800 GTX/HTDP

Pluspunten

• Snel
  • DirectX 10 support

Minpunten

• Produceert redelijk wat warmte
  • Gemiddeld geluid, niet luid, maar ook niet stil.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Het was tijd voor een nieuw systeem, nadat na jaren trouwe dienst mijn 9700pro het had begeven. De keuze was makkelijk, ik wou weer een kaart waarmee ik de komende 4 jaar vooruit kan en die DX10 ondersteunt.

In februari mijn nieuwe systeem (E6600) met de Asus 8800GTX gehaald. Kaart was vooral in 1e instantie lang, maar gelukkig van tevoren al een kast uitgezocht waar die in zou passen. De afwerking zag er netjes uit en niks op aan te merken. De driver cd was niet geschikt voor vista, maar dat probleem zou als het goed is nu al verholpen zijn, en sowieso download men graag zelf de laatste driver van internet.

De installatie verliep zonder problemen in vista. Ben zelf niet echt fan van het nvidia control panel, maar het doet wat nodig is, en je kan er alles mee regelen. De prestatie's van de kaart zijn zoals beloofd, alles draait zonder problemen. Je merkt wel dat ie toch goed warm wordt na een tijdje gamen.

Al met al, erg tevreden met de grafische kaart, en nu wachten op DX10.

Heb jij ook een Asus EN8800 GTX/HTDP?

Reviews door de redactie

Dat is misschien niet leuk van mijn kant, maar je hebt zo weinig informatie over deze kaart beschreven dat ik zal niet eens kunnen weten waar ik deze moet voor gaan gebruiken. Dit is een kaart van 500 en met deze review lijkt dat je alleen voor vista64 bit gebruikt.
Komen nog wat cijfers langs van banch tools?? en misschien ervaringen in het game's?

Als ik Windows vista binnen heb ga ik eindelijk ook een review over 8800GTX schrijven... die ontbreekt nog steeds, behalve deze. (je bent wel dus de eerste met een review over een top game kaart)
Zo ehm... leuke... survey?

Dit mag wel iets uitgebreider eigenlijk. Doe het eens volgens het lijstje per punt bespreken:

Algemene beoordeling Beoordeling: goed Featureset Beoordeling: zeer goed Prestaties Beoordeling: zeer goed
Overklokbaarheid Beoordeling: geen Beeldkwaliteit Beoordeling: goed Modbaarheid Beoordeling: geen
Drivers en compatibiliteit Beoordeling: goed Warmte en geluid Beoordeling: hoog Prijs Beoordeling: voldoende
Ik heb dezelfde kaart, scores in 3dmarK 06, res : 1280-1024 Hdr/ Sm3.0 =4800
kamertemps 27,
Dit even in vogelvlucht, als laatste stock speeds :P ,
O ja Vista 32 bit, asus p5b deluxe cd2 E6600

[Reactie gewijzigd door jan1025 op 6 juni 2007 10:01]

Je geeft aan in je negatieve eigenschappen dat hij redelijk wat warmte en geluid produceert maar dat komt helemaal niet aan de orde in je review. Geef eens aan hoe warm hij is idle en load en hoeveel geluid hij produceert in idle en in load.
Ik zie inderdaad dat de review niet aan de verwachtingen voldoet. Ik zal vanavond of morgen een revamp ervan doen, met meer en betere informatie.

Geluid meten wordt lastig, dus dat zal subjectief blijven.
Ben benieuwd naar je revamp, wil zelf ook een 8800GTX in Vista 64 gaan proppen, dus alle info is welkom!
Ik zie de update graag tegemoet :)
Ook leuk om te weten: je zegt dat warmte een probleem is, hoeveel casefans heb je nu (nodig)?
Ik heb de game pc van januari aangeschaft en alles op Vista 32 bit geinstalleerd. Het enige nadeel dat ik kan vinden zijn de drivers, voornamelijk voor World of Warcraft. Met een state of the art game kaart (en 22" TFT wide screen) vind ik 60 fps aan de lage kant (alle graphic details op max, 8x AA op 1650x1050). Nvidia is ermee bezig...

Voor de rest geweldige kaart, neemt 2 sloten in beslag, geen extra cooling erop en kost je 2 voedingsstekkertjes :)

In Vista is hij lekker stil. Ik kan het niet meten, maar ik heb nog nooit zo'n stille pc gehad :) In WoW hoor je hem wel iets blazen, maar echt storend is het niet.

Qua casefans is er in de Antec Sonata 2 1 case fan.