Asus Transformer Pad 16GB Brons Review

VorCha 13 september 2011, laatste update op 14 september 2011, 1.227 views

Asus Transformer Pad 16GB Brons

Pluspunten

• Goedkoper als iPad of Galaxy Tab
  • Mogelijkheid voor dock
  • Accuduur
  • diversiteit aan apps
  • Gemak

Minpunten

• Niet werkende standaard email client
  • Stock browser werkt niet helemaal correct met sommige css

Als eerste, ik maak deze review op de te bespreken tablet. Al was het maar om te testen hoe het is om langere stukken tekst te typen. Overigens zonder dock of bluetooth keyboard.

Ik heb de mijne, een 16GB versie zonder dock (serienummer B70...), gekocht bij Media Markt Rotterdam centrum voor ¤399, ik had het wellicht ¤10 goedkoper kunnen krijgen, dit was gewoon gemakkelijk. Maar goed een shopreview is dit niet, die volgt nog.

Zoals eerder beschreven in een andere review, er zit weinig in het doosje. De usb kabel, usb stroomadapter, boekje en de Transformer.

Ik gebruik hem nu zo`n beetje een week en heb als belangrijkste apps de volgende geinstalleerd;
-ES file explorer
-2x client
-twitter client
-Appie van AH
-tweakers app
-K9 mail client

Als eerste waarom ik de K9 geļnstalleerd heb, de standaard email client kreeg ik niet goed ingesteld omdat het misgaat bij de uitgaande mailserver. Die heb ik niet eens perse nodig omdat ik vooral mail wil ontvangen op de tablet, en ik mijn uitgaande mail op 1 plek, mn werkstation, wil bewaren.

De tweakers app lijkt me vooral bedoeld voor android phones, op de tablet gebruik ik hem niet.

Ik heb de opslag tot nu toe uitgebreid met een 16GB microSD kaartje die ik tot dan in mn nokia 97 had zitten. De transfer snelheid intern is prima. De wifi snelheid is wat je ervan kan verwachten.

De accu duur is prima, beetje afhankelijk van het gebruik natuurlijk.

Het apparaat is zonder dock geen vervanging van een laptop, voor een heleboel zaken is het een uitstekend en soms beter alternatief.

Het typen valt me best mee tot nu toe, keyboard is fijner maar met dit soort stukjes tekst zal im toch afwegen of ik zin heb om de laptop te pakken.

Heb jij ook een Asus Transformer Pad 16GB Brons?

Al eens aan imap gedacht ?

Want ga je nu werkelijk naar je pc lopen om een mailtje te versturen ? ;)
Ik gebruik de 2xclient om in te loggen op mn Werkstation, die eigenlijk weer een VM is. Ik wil gaan overstappen op IMAP, maar daarvoor moet ik mn mailserver gaan herconfigureren. En daar ben ik gewoon nog niet toe gekomen.

Ik ben overigens bang dat IMAP aardig wat data verkeer met zich mee brengt.
In K9 kun je instellen dat je iedere email de je stuurt ook bcc naar jezelf verstuurd. Dat kan in het standaard mail programma van Android niet (tenminste niet in 2.3, wat ik op mijn telefoon heb staan).