Linksys WRT54GR Wireless-G Broadband Router with RangeBooster Review

Tazzios 5 juni 2007, 1.253 views

Linksys WRT54GR Wireless-G Broadband Router with RangeBooster

Pluspunten

• kan ik helaas niet zeggen

Minpunten

• duur
  • onbetrouwbaar
  • slechte support

Beheerbaarheid Score: 2
WLAN-bereik Score: 2
De eerste indruk was goed. Er waren voldoende opties en ik had hem al snel werkend. maar toen ik wat meer met de instellingen bezig was merkte ik dat er toch nog wat fouten in zaten.
zoals;

-het IP Adres van de router (Lokaal IP Adres:) wil ik op 10.0.0.139
maar dat is niet mogelijk omdat ik een waarde tussen 1-254 moet invullen.

- Ik kan niks wijzigen bij "Geavanceerde Draadloze Montages" omdat het
over "invalid Beacon Interval" klaagt terwijl ik deze niet heb
gewijzigd.

de firmware nummering bij linksys in niet te volgen en verschilt per land. Verder lijken ze eigenlijk geen support op het producten te leveren aan het chancelog te zien.
ik heb meerdere keren contact met ze gehad zonder enig succes.
Sterker nog volgens een helpdeskmedewerker moest ik niet mopperen dat ik sommige instellingen niet kon wijzigen, ik had tenslotte internet(zou dat zeldzaam zijn?)
heb uiteindelijk wel een Duitse beta versie gekregen. Maar hiermee bleef mijn nokia E70 nog steeds niet online en kon ik nog steeds niet alle instellingen wijzigen.

bereik:
ik had hem halverwege de begane grond hangen en op de eerste verdieping had ik al geen bereik. de R in 54GR staat voor Rangebooster.

Na alle ellende en vooral ergernis heb ik maar een wrt54GL gehaald het bereik is nu 15x (28mw zendvermogen) zo groot terwijl de router op dezelfde plek staat. verder kan ik nu prima verbinding maken met m`n nokia E70.

wrt54GR ligt nu in de kast in de hoop dat er ooit nog een nieuwe firmware uitkomt die de problemen verhelpt....

Heb jij ook een Linksys WRT54GR Wireless-G Broadband Router with RangeBooster?