LG BD660 Review

babak17 13 september 2011, laatste update op 14 september 2011, 2.616 views

LG BD660

Pluspunten

• goede mediapalyer
  • goedkoop

Minpunten

• WMV files kan niet afspelen
  • niet zo veel apps

Geluidskwaliteit Score: 5
Hij is een goede 3d blu-ray palyer en mediapalyer.

uitpakken en installeren
binnen 5 minute was ik klaar. HDMI naar mijn Marantz en in menu geluid instellen(passtrough).

Beeldkwaliteit
Hij speelt MKV files met 1080p beeld zeer helder. hij kan bijna alle formaten :
MPO (3D Standaard), MPEG2, DivX, MPEG4 AVC (H.264),DivX HD,MKV,AVCHD (DVD±R/RW).
Bovendien hij speelt subtitle files. Ik heb deze twee formaten getest: srt, sub en werkt prima. hij heeft mkv menu dat je kan geluid verandren of andere subtitle gebruiken of uitzeten.

Geluidskwaliteit
Hij speelt MKV files met 1080p beeld en DTS-HD 7.1 Master geluid (paastrough) door naar mijn Marantz. hij kan ook downmix naar 2.0. Hij heeft codec voor deze formaten:
HD-AudioJaDolby Digital, Dolby Digital plus, Dolby TrueHD, DTS, DTS HD (Master Audio)

Hij heeft ook Youtube en een paar andere apps.

Heb jij ook een LG BD660?

Ook al heb je niet de meest nette review gemaakt verteld het eigenlijk wel wat ik wil weten.
Gemakkelijk in gebruik, streamt (1080) mkv van Synology server en doet de subs netjes. Hiervoor dan ook een persoonlijke waarde van 4 sterren gemixt met een algemene waarde voor deze review van 2. Gemiddeld een 3 uit de 5 dus.
Werkt dit op de Synology met DLNA of CIFS? IK heb nl. ook een Synology en zoek een oplossing voor een mediacentrum, dit lijkt een goede voor video te zijn (voor audio heb ik een squeezebox duet).
Met DLNA is er problemen met de ondertitels. Het probleem komt door DLNA server van SYNOLOGY, denk ik. Maar via CIFS werkt prima. Er zijn veel duur mediapalyer die niet in staat zijn om 7.1 geluid doorsturen. Maar deze doet prima. Volgens mij hij is vergelijkbaar met DUNE HD Smart B1 maar met een 3D blu-ray.
Dank je wel voor je uitleg. Ik zat ook te kijken naar de Dune B1, en toen vroeg ik me af hoe ver de technologie van "gewone" blu-ray spelers zou zijn en wat onderzoek leert me nu dat ik voor veel minder geld kan krijgen wat ik zoek. Mooi dus.
Hey, hij speelt wel WMV echter alleen maar als het vanaf een windows host wordt gestreamt over het netwerk. Dit is een nadeel, maar dat hij het helemaal niet kan is onzin.

Maar weet iemand van jullie misschien hoe films op de 320GB HDD te zetten, of is het een fabeltje van LG dat die er in zou zitten?
Hij is een goede 3d blu-ray palyer. Bovendien hij is ook heel goede mediapalyer.

misschien handig om dit in het Nederlands te doen?
verder weinig maar na mijn idee genoeg informatie:D
misschien handig om dit in het Nederlands te doen?
verder weinig maar na mijn idee genoeg informatie:D
Na mijn idee? Na?
bedank voor jullie reactie. sorry voor taal fouten. taal is het niet mijn strek punt.
Iemand al geprobeerd een 3D blu ray (SSIF) via HD af te spelen (uiteraard dan via de USB ingang van deze speler..).
Wat maken die taalfoutjes nou uit?
Dit is tweakers hoor, geen Groot Dictee der Nederlandse Taal!
Ik vind niet dat het aan ons is, om iets over z'n grammatica te zeggen.

Nu even on-topic:
Ik vind deze review prima, ik weet nu precies wat ik voornamelijk nog wilde weten over deze speler: namelijk de ondersteuning voor subs in MKV-bestanden.
Dus bij deze alvast bedankt!

Misschien kun je bij je review ook nog schrijven hoe snel het apparaat is in het herkennen van discs en de laadtijden, die bij sommige spelers nog wel eens behoorlijk kunnen uitlopen.

En of hij misschien problemen heeft met bepaalde discs of bepaalde typen schijfjes? CD's, DVD's?

Speelt hij ISO's, BD-mappen en VideoTS-mappen vanaf USB?

[Reactie gewijzigd door sandertjuh1 op 29 september 2011 15:56]

Ik heb deze ook gekocht, maar hij viel vies tegen wat betreft netwerk afspeelmogelijkheid.
Hij trekt bij mij 720p h264 niet, gaat met allerlei minimieme schokjes, wat het onspeelbaar maakt.

Jij rept over 1080p mkv, werkt dat echt bij jou??

Deze trailer: http://www.digital-digest...ntsman_1080p_Trailer.html
Werkt bijv. bij mij niet. Bij jou wel?