Arctic-Cooling Copper Silent 3 Review

Obelink 13 september 2011, laatste update op 13 september 2011, 362 views

Arctic-Cooling Copper Silent 3

Pluspunten

• geluidsniveau
  • koelvermogen

Minpunten

• resonanties bij montage in mindere behuizing

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Deze koeler heb ik in eerste instantie gekocht voor een computer die ik gebruik om muziek af te spelen. Het was dus een vereiste dat de koeler stil moest zijn. Echter, er trad een probleem op dat de computer begon te "hummen". De oorzaak lag met name bij de kwalitatief mindere behuizing van die PC die sterk reageerde op een lichte zweving in het geluid van de koeler. Daarom heb ik de compatibiliteit met voldoende beoordeeld.

Hierna heb ik de koeler op een andere PC gemonteerd met een betere behuizing. Deze PC was me eerst iets te luidruchtig en de koeling niet optimaal. Deze beide punten zijn na montage van de Copper Silent 3 zeer sterk verbeterd. De koeler is nagenoeg niet hoorbaar en koelt de AMD XP2500 uitstekend. Waar voorheen als het iets warmer was de temperatuur bij het spelen van een spelletje al snel te hoog opliep is dat nu geen thema meer.

De montage van deze koeler is iets minder vanzelfsprekend dan die van de doorsnee socket-A koeler. Maar dat is een handeling die je doorgaans niet al te vaak hoeft uit te voeren.

Kortom ik ben in tweede aanleg heel tevreden met deze koeler.

Heb jij ook een Arctic-Cooling Copper Silent 3?