Acer AL1916As Review

ReSpawNmNL 5 juni 2007, 107 views

Acer AL1916As

Pluspunten

• Haarscherp scherm
  • Afstelbaar op text & video
  • Kleine rand
  • Groot scherm
  • Goede responstijd
  • Flinke invalhoek

Minpunten

• Geen DVI

Ik heb op het moment 2 exemplaren v/d Acer AL1916As in gebruik. De Linkse monitor voor gaming & films heb ik al een tijdje, sinds vorig jaar, en de rechter net aangeschaft. Hiervoor had ik nog een CRT van 17" inch en 3 jaar oud.

Waarom ik deze monitor heb gekozen is vrijwel omdat het een scherp prijsje had, ik aan 19" genoeg heb en voor ghosting, editting en films is een respons van 8ms vrijwel subliem. Het kan altijd beter, maar dit is een héél goed alternatief. Beiden nog steeds *klopt af* geen problemen mee gehad en voorzie dat ook nog steeds niet.

Hij is heel stevig. Ook een pluspunt. Ik ben zéér LANable. Als er een LAN is, ben ik er bij. Hij kan tegen een stootje, de LCD/TFT display kan heel wat hebben en kan prima worden schoongemaakt met schoonmaakmiddeltjes of een sponsje. (Geen schuurspons ...)

Het enige nadeel voor mij is dat ik een ATi Radeon XT1950XTX heb en daar 2 DVI ports op heb en géén VGA/Analoog uitgangen. Hierbij gebruik ik converters. Ik vind het een beetje jammer van geen DVI maar het verschil is nihil.

Zoals ik las in de vorige review is dat de voet van de monitor van plastic is. Hij buigt inderdaad niet gemakkelijk mee maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb al een keer last gehad van de voet die losjes zat als ik aanschoof maar dat was met een SyncMaster TFT.

Het uiterlijk. Daar is niet veel over te zeggen dan het feit dat ik eer heel erg enthousiast over ben. Het heeft een strakke, grijs/zilvere rand van hooguit 15MM dik en hinter totaal niet. Ook valt 't niet op, zoals een glans bij zwarte hardplastic beelschermen.

Ik adviseer elke gamer die naast gamen ook nog school, script, designed, veel typwerk heeft of gewoon lekker veel chat en andere dingen onder zijn bezigheden doet.

Heb jij ook een Acer AL1916As?