Seagate Momentus 7200.1 ST910021A, 100GB Review

Pingelmonster 5 juni 2007, laatste update op 6 juni 2007, 100 views

Seagate Momentus 7200.1 ST910021A, 100GB

Pluspunten

• ¤ Snel
  • ¤ Stil
  • ¤ Lage warmteproductie

Minpunten

• ¤ Prijs

Op 16 mei heb ik deze schijf gekocht ter vervanging van de 80GB 4200RPM-schijf in mijn Asus A6JC-notebook.
Samen met 2x 1GB PC5300 geheugen van Kingston was ik van mening dat dit een behoorlijke performance-boost zou opleveren, wat achteraf ook zo was.

De schijf was heel eenvoudig te plaatsen en binnen drie uurtjes was de gehele notebook weer voorzien van Windows, Office en alle andere tooltjes.

Voor mij is dit notebook-schijfje een "Raptor-schijf onder de notebook-schijfjes". Prima dus. Hij haalt read/write-transfers rond de 40-45MB/s en daarbij maakt hij amper geluid.
Qua warmteproductie heb ik ook niet te klagen, hij wordt niet veel warmer dan mijn vorig Fujitsu-schijfje van 80GB. Op moment van schrijven (in idle toestand dus) ligt de temperatuur rond de 45 graden en in stressed toestand rond de 55 graden, rekening houdend met het feit dat 'ie maximaal 65 graden mag hebben.

Over de prijs heb ik wel wat te zeggen, tegen de bijna 100 Euri die ik ervoor betaald heb krijg je 100GB. Voor dat geld heb je een 3,5" schijf van ongeveer 400GB.

Heb jij ook een Seagate Momentus 7200.1 ST910021A, 100GB?