Specificaties AMD Fusion E-350 on board - Bekijk alle specificaties

Asus E35M1-I DELUXE Review

tsooiNewbie 10 september 2011, laatste update op 1 december 2011, 5.138 views

Asus E35M1-I DELUXE

Pluspunten

• de stille koeling laag energie verbruik en niet te vergeten de Fusion processor

Minpunten

• De CPU is geen kracht patser

Layout Score: 4
Asus E35MI-I DELUXE

Hallo Tweakers,
Hier mijn eerste review. Als de tekst wat onduidelijk is ik heb 2 rechterhanden en een linker pen.
Ik heb dit bord gekocht om een XBMC voor bij de TV te maken. Dit bord is door de stille koeling laag energie verbruik en niet te vergeten de Fusion processor uitermate geschikt. Ik heb het bord van 1 reep 4 Gb kingston valueram voorzien en een Samsung Ecogreen F4 2 TB 5400 rpm 32 mb 3,5 inch.
Windows 7 ge´nstalleerd XBMC en shark007 hier moeten wat settings in plaats vinden om optimaal gebruik te maken van de Fusion technologie. De CPU is geen kracht patser maar kan wel grote bestanden uitpakken. Het werkt als een zonnetje moederbord is zeer geschikt voor deze toepasing.
Featureset;
Er zit meer op dan ik op dit moment nodig heb misschien zelfs teveel er zijn kalere e-350 borden en die gebruiken en paar Watt minder. De EFI bios is erg makkelijk en bied volop mogelijkheden.
Layout;
Ik ben geen problemen tegen gekomen.
Prestaties;
Het werkt zo als ik verwachte het uitpaken van grote bestanden verloopt zelfs soepeler als verwacht.
Stabiliteit & betrouwbaarheid;
Ik heb geen problemen ondervonden.
Het betreft een nieuw product dus de prijs is niet super scherp maar ik vind het bord zijn geld waard
Hoop dat jullie er wat aan hebben groeten Tsooi

• Samsung Ecogreen F4 2 TB 5400 rpm 32 mb 3,5 inch
  • 4 Gb kingston valueram
  • Windows 7

Heb jij ook een Asus E35M1-I DELUXE?

Leuk begin voor een eerste review.

Ik zit eraan te denk om dit bord aan te gaan schaffen voor mijn HTPC.

Als je deze via HDMI aansluit op je TV of Reciever, hoe is dan de kwaliteit van het beeld en geluid ? Of doe je dit op een andere manier.

Shark0007 is software om meer of beter gebruik te maken van je Fusion CPU ?
Shark007 is een audio/video codec om alle content af te spelen. Misschien een aanrader om een XBMC Live te installeren i.p.v. Windows 7 met daarop XBMC. XBMC Live draait op een kant-en-klare lichtgewichte Ubuntu LTS, voorzien van alle codecs (correct me if I'm wrong) en dit soort bordjes werken out-of-the-box altijd op XBMC Live, volgens mij.
In principe ben je juist, maar dit bordje en de technologie (AMD Fusion) in het algemeen zijn zo nieuw dat XBMC Live deze nog niet out-of-the-box ondersteund. Op de Windows-variant is dat wel zo, maar om VAAPI (GPU acceleratie) werkende te krijgen voor XBMC op Linux moet men op dit moment nog heel wat dingen manueel doen waar een hoop trail & error komt bij kijken. En dan heb ik het nog niet over de custom builds van XBMC 11.0 die men moet gebruiken, laat staan deze zelf compileren...

Ik ben ook in bezit van dit bordje en zal er binnenkort misschien een review van plaatsen eenmaal ik alles werkende heb gekregen. Desnoods zet ik er eerst Windows op om algemene tests te doen.
Zoals ik ook al iets hoger gepost heb heb ik hetzelfde boardje en dat in combinatie met windows kun je gewoon de optie GPU acceleratie aanzetten dat werkt als een tierelier :)
Hoe gaat het afspelen van (hd) video's op dit bordje? werkt het goed met alle codecs?
Codecs moet je gewoon downloaden ik gebruik k-lite codepack en dat in combinatie met gpu acceleration in xbmc werkt erg prettig geen codecs gemist op dit moment en bluray films die in .h264 van 15Gb staan speelt hij vloeiend af! ook via het netwerk kan hij vanaf een andere windowscomputer gemakkelijk grote films afspelen zonder haperingen.
Jammer dat je niet net ff wat meer info geeft :)

* IDLE stroomverbruik
* Stroomverbruik tijdens spelen 1080p content
* Weet het ding ook soepel HDTV content (vaak 1080i ) te de-interlacen met een knap filter?
Hoe gaat dit bordje om met het afspelen van niet HD content? Las daar namelijk iets over
Ik heb het bordje nu 2 maanden in gebruik ben er zeer tevreden over. Het spelen zonder problemen 1080p HD of het ook hdtv 1080i kan afspelen weet ik niet als iemand een tip heeft hoe ik dit eenvoudig vast kan stelen hoor ik het graag . Om het goed te laten werken moet je in shark007 H264 tab de setting FFDshow DXVA codec selecteren. Win7 is geen enkel punt systeem loopt soepel XBMC werkt perfect. Ik heb geen vermogen meter in de keukenla liggen en kan dus niets over het opgenomen vermogen vertellen.
Heb vandaag in mijn files hdtv gevonden. h264-mpeg-4 avc 1280x720 beeldsnelheid23,976215 dit is in ieder geval geen enkel probleem om af te spelen.
als ik hdtv 1080i vind test ik dat nog.
Leuke review, wel wat kort door de bocht (vooral prestaties willen we zien)....
Hoe werkt eea qua beeld/snelheid processor???

Kan ik dit aan een harde schijf hangen+voeding en HD1080p kijken, af en toe fifa spelen? Gewoon simpel waar alles mee kan? of is het echt net nix?? ik wil graag MEER weten?

Zonder edit: ik zie dat jullie 1080 kijken, maar is dat dan ook goed, prettig?

Bedankt voor je review, heb veel interesse in dit bordje, maar maak je review, van een "gewone" review, nou net ff dat wij denken: zoooow dat heeft ie mooi gedaan:P
Wat ik me afvraag: hoe warm wordt hij bij jullie in een case zonder fan?? Ik heb hem even aan het werk gehad en dan zit hij in de 70 graden, met uitschieters naar 80 (volgens coretemp is max 100, dus ik maak me nog geen zorgen). Dit is dus in een case zonder dat de fan aanstaat (MS-Tech CI-50, prima kast, maar stock fan is echt lawaai´g).

Aanvulling op je ervaringen:
1080p gaat prima met Media player classic en XMBC. Het gaat minder makkelijk allemaal als met een 'normale' pc, je hebt de VGA Úcht nodig voor een knappe weergave. VLC werkt nÝet goed net als GOMplayer. Dus als dat je favorieten zijn, niet dit bordje.
Codecs heb ik niet hoeven installeren.

Oh ja:
Wifi werkt als een dolle. 1080p over wifi geen probleem (wel N natuurlijk).
De processor draait 1o tot 20 % let wel ik heb ook andere zaken op dit systeem draaiend onder andere Axis server .( ip camera) De video wordt volledig uitgevoerd door de ge´ntegreerde GPU als je CPU loopt te werken moet je naar de codex en instellingen kijken. Mijn ervaring is dat zowat alles vloeiend loopt. De keren dat dit niet het geval was liep er en andere service mijn hdd te belasten en die is al niet snel. Ook is het voor gekomen dat tv opnamen 720P wat moeizaam liepen weet niet waar om dit is andere lopen prima.
Ik gebruik de hdmi uitgang naar 50’’ plasma en heb geweldig beeld doet bij mij Absolut niet onder voor pc met videokaart . Codecs goed installeren is noodzakelijk zodra je CPU het werk moet doen is het over.

groeten Tsooi