Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Microsoft Sidewinder X6 Keyboard Review

RoofTurkey 10 september 2011, laatste update op 10 september 2011, 609 views

Microsoft Sidewinder X6 Keyboard

Pluspunten

• Comfortabel
  • Uiterlijk (voorkant)
  • Simpel (alles standaard en geen rare fratsen)
  • Lampjes
  • Media-knoppen
  • Afneembaar numerieke toetsenbord (met lampjes)
  • Veel macro's (tot 90)

Minpunten

• Uiterlijk (achterkant)
  • Simpel (misschien te weinig extra opties voor ¤60,-)
  • Niet verstelbaar in hoogte

Dit toetsenbord had al een tijdje mijn interesse gewonnen, maar de prijs viel toch nog een beetje tegen. Gelukkig kwam Dynabyte op een dag met een speciale prijs van ¤19,95, oftewel ik heb geen seconde getwijfeld. Helaas was ik zo slim om er ook nog een ander product bij te bestellen met een onbekende levertijd, na drie weken wachten heb ik op vrijdagavond na 19.00u een mailtje gestuurd met de vraag of ze mijn order konden opsplitsen. Dit kon en de volgende dag (om 10.45u) kwam TNT hem al bezorgen.

De verpakking

Zie afbeeldingen voor een indruk van de verpakking (de nederlandse, voor de engelse verpakking kun je op youtube kijken). Mooie verpakking naar mijn mening, erg duidelijk dat het is bedoeld als game-toetsenbord en ook veel en duidelijke informatie op de achterkant. Niks mis mee dus.

Uiterlijk

Ik zal maar meteen beginnen met het slechte gedeelte, de achterkant. Deze ziet er erg slecht uit en het laat zien dat het toch geen high-end toetsenbord is, jammer... De voorkant daarentegen is wel erg mooi en laat weinig te wensen over. Zie ook hier afbeeldingen voor een eigen indruk.

Prestaties

Even voor de duidelijkheid: ik vergelijk dit toetsenbord met mijn oude Packard Bell (crap)board (3000). Dat is één van de redenen waarom ik dit toetsenbord geweldig vind typen. De layout is gewoon standaard en geen rare fratsen, zoals een kortere shift of een extra toets die niemand gebruikt, gewoon precies hoe je het wil hebben als je gaat gamen (en ook voor typen is het heel erg handig). De extra knoppen bovenop het toetsenbord zal ik waarschijnlijk heel erg vaak gebruiken, dit deed ik namelijk ook op mijn oude keyboard. Die knoppen zijn allemaal erg handig, zoals volume en de play/pause toets voor wanneer je muziek wilt luisteren op de achtergrond van een game of tijdens het browsen. De cruise-control, game-explorer, macro-ingame-record en de mode-switch knopjes weet ik alleen nog niet of ik die vaak gebruiken zal, maar dat hangt waarschijnlijk ook van jezelf af. Het draai-knopje voor de brightness van de achtergrond verlichting is ook een leuke toevoeging, want zo kun je in het donker de lampjes aan zetten en in het licht (wanneer ze zo goed als onzichtbaar zijn) weer uitzetten. Het aparte numerieke toetsenbord dat aan beide kanten (of natuurlijk aan geen een kant) kan worden bevestigt (doormiddel van magneten, dus heel makkelijk) is ook een leuke toevoeging, want dan kun je die bijvoorbeeld thuis laten, wanneer je naar een LAN-party toe gaat. Deze heeft een rekenmachine toetsje boven de cijfers en tekens, waardoor je extra snel berekeningen kunt uitvoeren, terwijl je bijvoorbeeld op tweakers.net zit. Zorg er natuurlijk wel eerst voor dat je het numerieke gedeelte in je toetsenbord hebt aangesloten.

De macro-toetsen komen waarschijnlijk vooral tot hun recht in de chat van een multiplayer game, zodat je iemand extra snel een compliment, commando of belediging kunt geven.

Duurzaamheid

Toevallig had een vriend van mij ook zo'n keyboard bestelt bij een nieuwe computer via Alternate. Alleen die van hem ging na een paar minuten al kapot, gelukkig is dat bij mij nog niet het geval en zit ik nog blij en comfortabel deze review te typen met mijn nieuwe sidewinder X6.

Tot slot

Zou ik dit toetsenbord aanraden: Zeker voor de prijs die ik ervoor heb betaald, maar voor ¤60,- moet je toch nog wel even goed bedenken of je van Microsoft spullen houdt en tevreden zult zijn met een simpel, maar wel een goed en comfortabel (gaming)toetsenbord. De extra functies zijn natuurlijk erg cool, maar voor hetzelfde geld heb je ook veel goede Logitech toetsenborden die je zeker mee moet nemen in je vergelijking, ik hoop je geholpen te hebben met je beslissing. Vergeet niet je vragen te stellen bij de reacties en beoordeel dan ook meteen deze review, zodat mijn volgende (nog) beter kan zijn.

Edit: Er lijkt iets zijn mis gegaan met mijn afbeeldingen, kijk voor afbeelding op google of op youtube.

Heb jij ook een Microsoft Sidewinder X6 Keyboard?

redelijke review, over een toetsenbord is volgens mij niet veel meer te zeggen. Maar ik had nog wel graag foto's gezien, verpakking, inhoud, background lighting, dat soort dingen.
Zoals er al bij het slot staat, er ging iets mis met de foto's, ze zijn er wel, maar tweakers heeft ze uitgeschakeld omdat er iets mis was met het formaat of zoiets.