Iiyama ProLite E2200WS-B1 Zwart Review

Wouterheadam5 3 juni 2007, laatste update op 3 juni 2007, 509 views

Iiyama ProLite E2200WS-B1 Zwart

Pluspunten

• prijs
  • grootte
  • meerdere aansluitmogelijkheden
  • solide uiterlijk

Minpunten

• voor optimaal kijkresultaat moet je toch echt er precies voor zitten
  • ze hadden het scherm ook zonder ingebouwde boxen kunnen leveren, nog strakker design

Heb dit model enkele maanden geleden aangeschaft. Was op zoek naar een groot scherm (breedbeeld) om office applicaties mee te draaien en films.

Momenteel staat dit beeldscherm op m'n slaapkamer, gekoppeld aan een laptop. Let op; ik heb hier geen spellen op gespeeld.

De keuze voor een Iiyama was redelijk simpel, mijn vorige scherm was een 17" Iiyama en deze werkt nog steeds na een jaartje of 5 nonstop aan hebben te staan. En ik heb het niet zo op Samsung.

Dit monitor kostte rond de 320 euro. En is eigenlijk het grootste monitor voor de prijs. Een stapje groter kost gelijk een paar honderd euro meer, maar dat komt door de resoluties. Dit monitor kan dan ook maar 1680*1050 aan. Misschien een nadeel voor mensen die gamen, maar ik vind 1280*960 al mooi/klein genoeg. Net even een 720p trailertje gekeken en dit is gewoon super scherp.

Ghosting heb ik niet ingevuld aangezien ik nog geen games hier mee heb gespeeld en bij films is dat minder goed te zien. (met films kijken, divx vooral, heb ik nergens last van gehad)

Voordeel van dit scherm is dat er een vga en een dvi aansluiting op zit. De goedkopere versie heeft alleen de dvi aansluiting.
Het geluid heb ik niet getest, maar zal wel niet veel soeps zijn.

Het scherm is goed kantelbaar (om horizontale as) en ik heb dit ook wel nodig gehad. Als ik vanaf mijn bed naar dit scherm kijk, dan lig ik lager dan het scherm en moet het toch wel een beetje naar beneden gekanteld worden voor een optimaal beeld.
Een niet-optimaal beeld is niet gelijk dramatisch slecht, het is gewoon iets donkerder.

Zwart is ook echt wel zwart. Het is zwarter dan de rand die er omheen zit.
Andere kleuren zijn ook gewoon goed.

Tijdens de aanschaf van dit scherm heb ik ook een pixelgarantie genomen. Ik had echt geen zin om dan eindelijk mijn scherm te krijgen en dat er dan dode pixels in zitten. Kostte 90 euro bij Azerty en als je binnen 2 weken geen dode pixels hebt, krijg je de helft terug. 45 euro is nog best wel wat, maar dan zit je wel safe.

Lees nu hier voor het eerst dat een voeding zou kunnen zoemen, nou daar heb ik 0,0 last van.

Als ik nu weer een scherm zou kopen, dan zou het weer deze worden. Voor deze prijs heb je echt een mooi groot scherm.
Zeer tevreden over !

ps. deze week proberen aan de muur te hangen.. ben benieuwd !

Heb jij ook een Iiyama ProLite E2200WS-B1 Zwart?

De goedkopere versie heeft alleen de dvi aansluiting.
Voor zover ik weet heeft deze geen dvi aansluiting, maar enkel vga. Type: E2200WSV

Verder wel een nette survey, jammer dat je niet even een gamepje hebt geprobeerd om de ghosting te testen en even de speakertjes hebt aangesloten, dan was de survey helemaal compleet geweest.

Ik ben nooit zo weg geweest van deze monitor, dat komt vooral door het design.