Specificaties Tower, 3 interne + 9 externe bays - Bekijk alle specificaties

Lian Li ArmorSuit PC-P50WB Review

Heath 8 september 2011, laatste update op 20 januari 2012, 533 views

Lian Li ArmorSuit PC-P50WB

Pluspunten

• Prachtige brushed aluminium look
  • Mooie window
  • Toolless design
  • Hoge compatibiliteit van hardware

Minpunten

• Plastic kliksysteem van de top- en front cover

Bouwkwaliteit en afwerking

De algemene bouwkwaliteit van deze case is geweldig, alles is van aluminium, volledig zwart met een brushed finish. Dit geeft de case een prachtige look en is redelijk ongevoelig voor vingerafdrukken. Mochten er toch vingerafdrukken op komen zijn deze er makkelijk af te vegen.

De window-kit is gemaakt van een zeer dun stuk plastic, wat naar mijn idee acryl is. Naast de mooie vorm en de rond afgwerkte randen, vind ik de grootte van de window perfect. Je hebt prachtig zicht op alle componenten van de computer.

De topcover heeft een handig kliksysteem waardoor deze te verwijderen is zonder het gebruik van tools. Klein minpuntje van dit kliksysteem is dat het van plastic is. De topcover heeft 2 stukken mesh op de plaats waar de 2 140mm topfans zitten, dit zijn ledfans en geeft door dit mesh een mooie glow.

De frontpanel is prachtig. Van boven naar beneden is de hele front bedekt met 5,25inch stukken aluminium mesh, allen met een luchtfilter. Al deze stukken zitten d.m.v. een handig kliksysteem vast in de case.Om deze stukken mesh te verwijderen, moet een omringend stuk aluminium verwijderd worden, dit zit vast d.m.v. een kliksysteem, identiek aan het kliksysteem van de topcover. Als dit stuk aluminium verwijderd is, is er makkelijk toegang tot deze stukken mesh. Dat er aan dit soort toolless dingen gedacht is, geeft voor mij nog maar weer eens extra aan hoeveel aandacht er in deze case is gegaan. Standaard zit er in de voorkant 1 led fan van 120mm. Er valt een 2e fan van 120mm te installeren door een accesoire te kopen.

Aan de achterkant is er ruimte voor 8 cpi sloten, waarvan 7 toolless vast te zetten. Dit betekent dat deze case geschikt is voor XL-ATX moederborden! Verder zijn er met rubber afgedekte gaten voor waterkoeling, een 120mm fan met blauwe led en een mesh naast de plaats voor de voeding.

De plaats van de voeding heeft ook genoeg aandacht gehad. Aan de onderkant van de case zit een luchtfilter met een mesh. De voeding staat op een verhoging waardoor het mogelijk is de fan naar beneden te installeren. Ook dit gaat volledig toolless door een soort arm die over de voeding grijpt en vastklikt. De arm is bedekt met een laagje rubber waardoor trilling minimaal gehouden word.

Overall is de bouwkwaliteit dus geweldig en is er heel veel aandacht gegaan in de afwerking.

Inbouwmogelijkheden

De case heeft allerlei mogelijkheden voor de voorkant, standaard heeft de voorkant 3 x 5,25inch drivebays en 1 hdd cage die ruimte biedt aan 3 hdd's, wederom toolless design, inclusief een antivibratie systeem gelijk aan het systeem wat we hebben gezien bij de voeding mount. De moederbord tray biedt ruimte aan bijna alle formaten van moederborden, inclusief mijn Gigabyte 890FXA-UD7(Dit moederboard is net een slag groter dan een normaal ATX moederboard, maar valt niet onder de XL-ATX). De moederbordtray bevat ook een aantal gaten voor kabelmanagement. Helaas zijn deze gaten niet afgedekt door rubber, maar gewoon open gaten. Redelijke hoeveelheid aan ruimte achter de moederbordtray om kabels weg te werken.

Koelingsmogelijkheden

Zoals eerder al besproken, biedt de case ruimte voor 2 front fans van 120mm, 2 top fans van 140mm en 1 backfan van 120mm. Standaard wordt deze case geleverd met 1 x 120mm led fan geinstalleerd in de hdd cage aan de voorkant, 2 x 140mm led fan in de top en tot slot 1 x 120mm led fan in de achterkant. Tevens biedt de achterkant 2 gaten voor waterkoeling slangen en naar mijn inzicht is aan de binnenkant genoeg ruimte om een eventuele waterkoeling installatie te maken(geen ervaring mee, ik gebruik zelf geen waterkoeling).
Zelf heb ik een accesoire besteld die ruimte biedt voor 1 extra fan aan de voorkant, waardoor ik nu 2 fans in de front heb als intake. De standaard fans in top verplaatsen genoeg lucht, deze zijn standaard gemonteerd als outtake, net als de fan in de achterkant. Overall heeft deze case dus een geweldige airflow, het enige wat ik mis was de mogelijkheid om een fan in de window te monteren om de grafische kaarten te koelen. D.m.v. een casemod heb ik hier zelf ruimte voor gemaakt.

Vormgeving

De vormgeving van deze kast is mooi strak, geen rare inkepingen of scheve vormen. Mooi recht toe, recht aan. De algemenen look van de kast is een combinatie van brushed aluminium en mesh.

Installatiegemak

Mijn algemene indruk van installatie gemak met deze case: Zeer gemakkelijk. De zijpanelen zijn met zeer grote thumbscrews(2 stuks) vastgezet. Het eerste wat opvalt is het witte doosje wat in de case zit, dit doosje bevat een aantal onderdelen die nodig zijn voor het installeren van het moederbord en een aantal reserve schroeven voor het vastzetten van de hdd cages.
Lian Li levert mooie dunne/lange thumbscrews om het moederbord mee vast te zetten, waardoor ook het vastzetten van het moederbord toolless kan.

Modbaarheid

Ik heb zelf niet superveel aan modden gedaan bij deze case, maar zoals eerder gezegd heb ik de boor in de window gezet zodat er een extra fan ingezet kon worden. Persoonlijk lijkt het me zonde om te gaan boren in mooie aluminium case van 150 euro, maar het is een mogelijkheid. De voorkant biedt genoeg ruimte voor extra dingen zoals een fancontroller en andere 5,25inch inbouwmogelijkheden.
Helaas kan ik over dit onderdeel dus geen echt oordeel geven.

De prijs ligt natuurlijk wel wat aan de hoge kant, maar je krijgt er genoeg kwaliteit voor terug en een geweldig mooie case!
Vanwege de hoge prijs dus slechts een voldoende, het is acceptabel.

Algemene beoordeling

Mijn algemene indruk van deze case is geweldig, een prachtig uiterlijk en een redelijke prijs voor de hoeveelheid aandacht die in de case is gegaan! De window heeft een prachtig zicht op de componenten en de blauwe led fans geven een prachtig blauwe ambience.

Heb jij ook een Lian Li ArmorSuit PC-P50WB?

Kun je er ook wat foto's bijposten? Dat vind ik bij een kast toch een van de meest zeggende dingen eigenlijk.
Je zegt dat deze kast XL-ATX mobo's kan hebben, maar dan staat dit dus in principe verkeerd in de specs. hier op Tweakers. Daar staat namelijk dat het gewoon de standaard ATX en kleiner kan bevatten.

Verder zoals Terw_Dan al zegt, zouden plaatjes de review completer en mooier maken.

Daarnaast is een grafiekje met temps. wel leuk voor de potentiŽle kopers van deze kast, met betrekking tot de airflow in de kast (natuurlijk met alleen de standaard fans erin), je zegt wel dat de airflow prima is, en ik wil je best geloven op je woord, maar een grafiekje is toch wel een mooie toevoeging.

Zou misschien ook wel handig zijn als je er eventjes bijzet wat er zoal in je systeem zit.

[Reactie gewijzigd door thekoekepeer op 9 september 2011 17:04]

Over de grafiek met de temperaturen, daar kan ik nou helaas geen betrouwbare informatie meer over geven:( Zoals ik in de reactie hieronder ergens al heb vermeld, het is een hele tijd geleden! Zeker aangezien ik een kleine casemod heb gedaan inmiddels, er zit nu een fan in het zijpaneel. Maar mocht je een aantal temperaturen willen weten wil ik die graag voor je opzoeken!

Heath
Ik heb de kast zelf ook.
De bouwkwaliteit is inderdaad hoog.
Alleen vind ik het jammer dat de kwaliteit van de power/reset button en power/HDD LED zo bedroefend is.
Ik probeerde deze kabel (voorzichtig) te meshen en vervolgens brak de boel af bij schakelaar zelf.
Lian li heeft dan een leuk aanbod van "Power & Reset Button" Kits maar die zijn alleen maar voor oudere modellen. Voor het nieuwe spul kan je helaas niet terecht.
En bij hun support hoef je ook al niet te zijn, want die reageren niet eens.
Oh? Hier heb ik geen last van volgensmij:O
Maar inderdaad, als er iets kapot gaat dan is er overal en nergens wel iets weg te halen voor Lian Li, die behuizingen zijn zo modulair als ze er komen:P
Met de klantenservice heb ik nog geen ervaring gelukkig, mijn frontpanel bekabeling is nog steeds goed functionerend!
Inmiddels zul je er allang niks meer aan hebben waarschijnlijk, maar Highflow heeft ook een breed aanbod van accessoires voor Lian Li behuizingen. Daar heb ik een frontbay fanmount vandaan gehaald:)

Heath
Na nog eens gemaild te hebben naar LianLi, toch nog een reactie gekregen.
Ze hebben me doorverwezen naar Alternate.de aangezien die importeur zijn voor Nederland.
Na contact met hen opgenomen te hebben, hebben zij naar mij gratis button+kabels opgestuurd. Zeer netjes
Ah! Kijk ik ook eens even voor het eerst sinds een paar maanden bij mn review, totaal vergeten! Sorry!

Inmiddels heb ik geen foto's meer van de kast "leeg", maar ik zal binnenkort eens kijken of ik wat foto's kan maken met alle hardware er in gebouwd.

Wat de specs betreft, klopt.. Mijn moederboard (Gigabyte 890fx ud7) is een XL-ATX, en past gewoon in deze kast. Ik vond het ook al raar dat er dan niet bij de specs stond dat er XL-ATX in past. Ik zal in de volgende edit dat even aanpassen, inclusief de foto's toevoegen!

De specs van wat ik er nu in heb zitten staat in mn sig, verder heb ik er nog wat losse randapparatuur in zitten en een fancontroller.
Als daar vragen over zijn of wat dan ook zal ik daar ook een lijstje van maken!

Verder nog op-/aanmerkingen op mn review? Altijd ruimte voor verbetering:D