Club 3D GeForce 7800 GS Review

R0bb3rt 2 juni 2007, 584 views

Club 3D GeForce 7800 GS

Pluspunten

• Goeie AGP kaart
  • Weinig tot geen geluid van de ventilator
  • Ziet er leuk uit in een open kast

Minpunten

• Slechte driver

Drivers en compatibiliteit Score: 2
Deze kaart heb ik gekocht ter vervanging van me oude Geforce FX5200
Hij heeft mij toen (juli 2006) ongeveer 260 euro gekost.

Na het monteren meteen geinstalleerd. Met de bijbehorende drivers op de cd was dat geen probleem. Enige Bottleneck was me voeding, ouwe voeding was 350W, nieuwe gehaald van 500W waarop hij als een zonnetje verder liep.

Meteen na het installeren draaide ik Oblivion 4, NFS carbon en WOW.

De eerste 2 doen het goed, niet al te hoge instellingen anders gaat ie hangen. WoW was een ander verhaal, op een of andere manier kan het spel en de kaart niet overweg met elkaar wat resulteerd in uitgestrekte pixels en geen achtergronden. Ik moet het systeem dan via mijn reset knop opnieuw laten opstarten.

Na wat zoeken op internet heb ik aangepaste drivers gevonden welke hem netjes met Wow laten communiceren. Andere spellen draaien nog steeds perfect. Even een kleine run met 3dmark'05 gemaakt en de score komt op: 4961 punten. Zelf vindt ik het erg laag maar het systeem is dan ook nog niet zo heel erg hoog.

Heb jij ook een Club 3D GeForce 7800 GS?

Ik vind dit niet zo'n beste 'review' eerlijk gezegd.
Wat voor conclusies moet je uit een uitspraak als 'bottleneck = voeding' trekken (moet je dus verplicht een 500W voeding erbij hebben?), en wt voor aangepaste drivers?
En gebruik je je computer alleen voor die 3 spelletjes en 3Dmark2005?