Asus U30SD-RX135V Review

Dethroned 7 september 2011, laatste update op 7 september 2011, 1.946 views

Asus U30SD-RX135V

Pluspunten

• Licht
  • Heerlijk toetsenbord
  • Lange accuduur
  • Genoeg aansluitmogelijkheden
  • Heeeeeeel stil, muisstil

Minpunten

• beeldhoeken, met name bij films/donkere scenes.

Voor mij was het zoeken naar de geschikte laptop vooral eentje van het vinden van een laptop met de voor mij meest prettige toetsen. Ik ga deze laptop vooral voor school gebruiken en moet er ook fijn op kunnen tikken. Wat dat betreft is deze laptop een absoluut fijne aanschaf en ik tik heerlijk blind op het toetsenbord.

Deze laptop is qua specs eigenlijk niet zo heel bijzonder. De Core i3 2nd gen doet prima zijn werk en 4 gb mem zorgt ervoor dat alles prima loopt. De hdd met 5400 rpm zal later worden vervangen door een SSD als ik ooit weer geld heb, maar het mag duidelijk zijn dat qua performance daar de bottleneck zit. Iets waar ik me trouwens niet echt aan stoor, want het verloopt soepeltjes,

De kijkhoeken van het scherm vallen me eigenlijk best tegen. Ik vind het lastig een eindoordeel te
geven, want voor video vind ik zeker met donkere scenes het waardeloos, maar echter voor waar ik de laptop heb bedoeld, werkt het scherm prima en heb ik in de klas verre van last.

Een ding mag gezegd worden, het apparaat is mega uber stil. Zelfs in performance mode is het
apparaat heeel erg stil. Ongeloofelijk stil, ik vroeg me laatst wel af ofdat de fan wel werkt!! Het apparaat wordt ook niet echt warm, laat staan heet. En de accuduur, zeker op battery savings mode gaat echt lang mee. Ruim 6 uur, maar dat is zelfs met tussendoor hier en daar een kort filmpje.

Persoonlijk vind ik de laptop er prima uitzien. Hij is niet de meest dunne, zeg maar gewoon standaard, want er zit ten slotte wel een dvd-drive in, maar het is wel een vrij licht apparaat. De afwerking en de bouw lijken prima te zijn.

Heb jij ook een Asus U30SD-RX135V?

Ik zal morgen ff wat foto's nemen
ok merci,

Mijn vraag is er eigenlijk vooral omdat op campusshop de verkeerde afbeelding is geupload volgens mij.

zie hier:

Ook bij de Belgische versie van campusshop is de verkeerde afbeelding geupload.

Wat maken ze mij nu wijs van campusshop verkoop/klantenservice dat zij het zelfde model verkopen maar dat die er gewoon anders uitzien (andere dimensies, andere kleur...)
ik snap alleen niet waarom je een 600 euro laptop koopt om op te typen?

er zijn laptops van 15.6 inch voor 400 euro met betere toetsenborden en een volledig numberpad, en ook snel. zoals de aspire 5740 etc.
Het meest belangrijke was voor mij het toetsenbord, welke toch altijd peroonlijk is. Het model wat je aangeeft ken ik niet, dus of het een betere toetsenbord is kan ik niet oordelen.
Verder vond ik het formaat en gewicht ook heel fijn. Daarnaast adverteerde het met een lange accuduur, dus ik heb eigenlijk al snel een compleet plaatje.
Zoals ik ook aangeef is het wel de bedoeling dit apparaat voor school te gebruiken, dus ik hoop dat je begrijpt dat de mobiliteit, gewicht en accuduur ook zeker heeft bijgedragen bij deze beslissing.
Zou je eens enkele foto's kunnen nemen (voor-, zij-, boven- en achterzicht enzo), ik kan er namelijk niets over terug vinden. De enige foto die je vindt is de kleine stockfoto, waar je dus niets op ziet.
Ik heb een probleem, mijn trouwe Samsung Galaxy ligt in gruzelementen en heb geen mogelijkheid nu om een foto te nemen.
Ik heb de plaatjes bekeken en ik moet zeggen dat het er wel erg op lijkt.
De positie van de touchpad, de inleg van toetsenbord.... en de dimensies ook wel.
Hallo,
ik heb even gezocht en op de wereldwijde site van Asus het complete productsheet gevonden met meerdere foto's
Asus U30SD