Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

tweakuserNewbie 7 september 2011, 1.156 views

Sony KDL-32CX520

Pluspunten

• Full HD
  • Internet widgets (waaronder Youtube, NOS)
  • Eenvoudige Opera browser
  • Teletekst kijken op 2/3 van het scherm, terwijl in een klein blokje nog de zender te zien is (soort "picture in picture")

Minpunten

• Teletekst kan ook "full-screen" te zien zijn, echter blijven de letters klein/dun. Mijn vorige Sony TV (een 32EX3..-model) had alleen maar teletekst in full-screen mode, maar had veel dikkere, leesbaardere letters. Ook kan met de CX520 de teletekst niet "vergroot worden" (halve pagina weergave)...
  • De teletekst van Ned1, Ned2 en Ned3 heeft last van "achtergrondkleuren". In plaats van een egale zwarte achtergrond, is de hoofdpagina (100) blauw en wordt geel en groen in andere pagina's. De pagina-achtergrondkleur blijft per pagina gelijk, maar dit verlaagd het leesgenot aanzienlijk.
  • Zonder deze 2 euvels is het een geweldig product voor zijn prijs.

Recentelijk in het bezit van een 32CX520. Voor het geld een mooi apparaat met veel specs. Ik gebruik het product alleen nog maar met analoge zenders, maar vindt het beeld zeker niet tegenvallen. Voornaamste reden van aanschaf was eigenlijk de internetmogelijkheid voor een scherpe prijs. Stel je bij het internetbrowsen niet te veel voor, maar effe kijken hoe het op buienradar.nl is gaat prima.

Met nadruk: Er zit geen uitzending gemist voor Nederland 1, 2 en 3 op en ook geen RTL-gemist. SBS, Net5 en Veronica zijn wel aanwezig, maar heb ik nog niet bekeken.
Het laatste NOS-journaal heb ik wel reeds uitgeprobeerd en effe doorspoelen binnen zo'n journaal is best makkelijk...

Specs van de fabrikant: http://www.sony.nl/product/tv-80-32-lcd/kdl-32cx520

Mochten er vragen zijn, wil ik best kijken of ik ze kan beantwoorden (ter uitbreiding van deze review), maar vraag me aub niets beeld- en/of kleurgerelateerd omdat mijn kleurenzichtvermogen niet optimaal is.

Heb jij ook een Sony KDL-32CX520?

Is dat niet te verhelpen door digitaal of in hd te kijken met teletekst? zelf heb ik dit probleem niet met mijn samsung 117cm lcd, maar ik bekijk het ook altijd digitaal of in hd,, misschien tot dat teletekst probleem op die manier wel word opgelost... Teletekst van analoog op een zwart/wit tv is ook beroerd geloof mij maar :D
dat van het teletekst vraag het aan sony via email ;)

[Reactie gewijzigd door stewie op 26 november 2011 00:38]