Golla G845 Zwart Review

Fleximex 10 januari 2013, 1.256 views

Golla G845 Zwart

Pluspunten

• ++ Kwaliteit
  • + Uiterlijk
  • + Prijs
  • ++ Te gebruiken als tas(je)
  • ++ Twee ritsjes
  • +++ Laptop van 15,6" past er precies in

Minpunten

• - Laptop van 15,6" met normale bezel past er net in
  • -- Gek/onnodig klittenbandje

Voor sleeves zijn amper productreviews, dus ik dacht: "Laat ik er eens een maken".

Intro

Voor mijn laptop, die ik voor school had besteld, had ik een sleeve nodig. Ik kon via Campusshop samen met de laptop daar sleeves en laptoptassen bestellen, maar dan heb je een beperkte keuze en mogelijk niet voor de laagste prijs.
Ik zat overigens ook te twijfelen tussen een laptoptas en een sleeve (die ik dan in een normale tas stop). Ik besloot een sleeve te nemen, omdat je die in elke tas kan doen (dus ook in een mogelijk toekomstige laptoptas).
Op Tweakers Pricewatch zocht ik op sleeves tussen de 15,6", maat van mijn laptop, en 17". Daar zag ik de Golla en toen wist ik wel meteen dat ik hem wou. De sleeve was 16" dus een beetje speling, dacht ik.
Het viel me trouwens op, bij de sleeves tussen 15,6" en 17", dat er best veel lelijke sleeves zijn; van leer, met rare kleuren en vreemde texturen.

Bestelling en Prijs

Uiteindelijk heb ik de sleeve voor 17,40 besteld bij Zercom, wat ik een eerlijke prijs vind. Toen de sleeve aankwam zaten er 4 opgerolde papier frommels in. Deze zaten er waarschijnlijk in om de vorm van sleeve te behouden. Ook zat er een band in met aan beide kanten klittenband (later meer daarover).

Kwaliteit en Uiterlijk

De Golla vind ik mooi omdat deze zwart is, maar wel een beetje textuur heeft. Het is vrij moeilijk om uit te leggen waarom je zoiets mooi vindt.
De sleeve is dik genoeg om goed beschermend te zijn, en dun genoeg om hem makkelijk mee te nemen. Goed dus.
Aan de voorzijde van de sleeve zit een bandje dat uit te trekken is en dan is het een handvat. Zo heb je een kleine laptoptas en sleeve ineen :) .
*De laptop heeft ook een handig zijvak aan de de achterkant. Dus eigenlijk een 16" zijvak. Ik gebruik die om een netwerkkabel mee te vervoeren: ideaal!*

Laptop in sleeve

Nu komen we op de enige nadelen. De laptop, 15,6", gaat er maar net in (wat misschien ook wel weer een voordeel is). Dat is toch vreemd voor een 16" sleeve. Als ik een klein beetje frot zit ie al goed en gaat ie goed dicht. Ik denk niet dat het geforceerd zit en dus niet zal uitscheuren, maar als de laptop enkele millimeters breeder was zou die niet gepast hebben.
In de laptoptas zat ook een band. Deze kan je als de laptop erin zit over de laptop leggen en aan de uiteinden met klittenband vastmaken. Dit werkt niet makkelijk, past maar net en heeft naar mijn mening geen meerwaarde. Ik gebruik de band daarom zelf niet.
De sleeve doe je dicht met een rits. Er zijn twee ritjes dus je hoeft niet helemaal rond te gaan. De ritsjes voelen goed aan en de sleeve gaat, als ik mijn laptop wel wat beweegt, goed dicht.
**Inmiddels is het al heel makkelijk voor me om de laptop in de sleeve te doen. Dat was gewoon een kwestie van herhaling. Je ritst eerst 2 hoeken dicht en dan laat je de laptop op die 2 hoeken steunen waardoor je de andere 2 hoeken ook gemakkelijk dicht krijgt.**

De Golla G845 heeft een goede indruk op mij achtergelaten. Ik was nog niet bekend met dit merk, maar ik vind de G845 een kwaliteitsproduct. De nadelen wegen niet op tegen de voordelen, want de band is weg te halen. Het enige echte nadeel, de grootte, vind ik echter wel kwalijk. Golla gaat er toch wel vanuit dat er ook een bezel om het scherm zit?
Maarja, de Golla G845 is een goed product :Y) .

[update; 10 oktober '11]:

1. voorkant
2. achterkant
3. sleeve opgetild aan handvat
4. laptop in sleeve met klittenband erover

Dit was overigens mijn eerste lange review, feedback is welkom.

Heb jij ook een Golla G845 Zwart?

ik vind dat je het netjes hebt gedaan voor een laptop tas review

er valt eigenlijk zo weinig over te zeggen

dus daaroom 4 sterren
Ik denk dat het klittenbandje is zodat de laptop er niet uit kan vallen als je bijv. de rits bent vergeten dicht te doen en hem op tilt bij het handvat.
Kan, maar als jij weet hoe de klittenband is qua kleving, dan zou jij je ook afvragen waarom die er bij zit. Het is zeg maar geen schoenen klittenband.