Onkyo HT-S3305 Review

qballbeg 5 september 2011, 2.583 views

Onkyo HT-S3305

Pluspunten

• Helder en goed geluid
  • Genoeg opties voor geluid
  • Oogt degelijk voor een kleine woonkamer
  • Net design

Minpunten

• lelijke afstandsbediening
  • Iets wat te grote omvang voor mijn smaak

Geluidskwaliteit Score: 5
Dit is één van mijn eerste reviews dus commentaar is welkom!

Reden van aanschaf
Ik wilde graag mijn Blu-ray speler en Media center uitbreiden met een stukje mooi geluid.
Na onderzocht te hebben wat ik het beste kan gebruiken en betalen kwam ik uit op deze Onkyo.
Hij doet precies wat je verwacht van een goede set. Ik heb overigens alleen ervaring met setjes van vrienden, en familie.

Features
Een van de reden dat ik deze set heb gekozen is omdat er geen blu-ray/dvd speler bij zit. Deze had ik al plus dat ik er een media center (XBMC) aan wilde hangen. De versterker zit niet vast aan de boxen die erbij zitten. mocht ik ook meer willen dan kan ik er zo andere aan koppelen.

De set is ook al 3D ready mocht ik ooit nog met 3D willen uitbreiden. Hij beschikt over Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS, DTS HD. daarbinnen kan je nog naar wens een aantal opties instellen en zijn er verschillende profielen. Zoals voor gaming, muziek e.d.
Ook een optie waar ik blij mee ben is dat het mogelijk is het geluid van de tv terug te koppelen naar de receiver. Hierdoor kan je programma's met Dolby ondersteuning ook via de Onkyo afspelen.

Installatie
De installatie was snel en gemakkelijk te doen. Ik ben niet vreemd met installatie's en kabeltjes e.d. Alles is op kleur code gemerkt en is makkelijk te installeren. Ik heb lekker rustig aan gedaan en was in een 2 uur klaar. het instellen van de boxen via de receiver inbegrepen.

Geluid
Geluid is helemaal prima. vol geluid geen rare klanken e.d. subwoofer doet goed zijn werk, al moet hij nog op een andere plaats staan. hij staat nu half achter een stoel. Het volume kan flink hard en het blijft een mooi vol geluid zonder kraken. een paar blurays en wat series geprobeerd en het geluid is geweldig het is een hele andere ervaring dan de stereo boxjes van de Samsung tv.

Design e.d.
Design is super, al vond ik de receiver heel groot. Dit komt ook omdat ik er zelf nooit één heb gehad. Hij pas gelukkig net in het kastje onder de tv, maar hij staat goed bij de rest van het interieur.

Ik ben zeer tevreden met deze set en denk dat ik er nog een paar aardige jaartjes plezier van ga beleven. het geluid is helder en diep en veranderd niet als je de volume helemaal open gooit. Voor deze prijs kon ik geen beter vinden dan deze Onkyo.

Heb jij ook een Onkyo HT-S3305?

Word de versterker niet erg warm? Mijn Onkyo van een ander type word behoorlijk warm als het volume wat harder gaat. Wat is jouw ervaring hierin?
Zou je er voor de grap eens een stroommeter aan willen hangen? Ik ben wel benieuwd naar het stroomgebruik van dit soort apparaten. Dit bij hoge en lage volumes, verschil in stereo vs surround.

Zelfde vraag eigenlijk voor qballberg.
Ik zal er deze week een goeie test mee uitvoeren en kijken of ik het verschil kan merken in temperatuur. volgens mij heb ik nog een digitale thermometer dan zet ik die er eens boven op.

De bovenkant van mijn Onkyo heeft zo een 10 centimeter ruimte aan de bovenkant om zijn warme lucht kwijt te kunnen, dus ik ga er niet van uit dat hij heel heet zal worden.

En voor de stroom meter zal ik eens even op me werk moeten vragen of we er toevallig 1 hebben liggen. Lijkt mij een interessante test.

[Reactie gewijzigd door qballbeg op 12 september 2011 15:26]

Ik probeer Lipsyncs in te stellen per HDMI input, maar de instellingen van de vertraging (in ms) wordt niet vastgehouden. Weet jij hier toevallig meer van? Had je hier ervaring mee?
Ik heb deze standaard uitstaan, maar ik zal er wel eens mee gaan spelen. Heb je er veel last van dat hij niet goed synchroon loopt of ben je hem meer aan het testen?

[Reactie gewijzigd door qballbeg op 12 september 2011 23:15]

Zitten er kabels bij??

Ja dus

[Reactie gewijzigd door dannbla op 21 november 2011 19:22]

ja idd :D allemaal mooi op kleur geselecteerd en goed aan te sluiten.