Logitech Z-10 Review

Sjeik 31 mei 2007, 1.898 views

Logitech Z-10

Pluspunten

• Gaaf uiterlijk
  • Gaaf schermpje
  • Redelijk goed geluid

Minpunten

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 4
Waarom de Z-10?
Nou, ik dacht... dit zijn erg mooie boxen en volgens diverse reviews is het geluid wel goed. Nu ik niet zo'n audiofiel ben maar wel graag iets moois op mijn bureau heb staan dacht ik, dan moet ik deze boxen maar nemen. Zo gezegd, zo gedaan.

Eerste indruk
Nou, de boxen waren net zo mooi als op de plaatjes. Om hem zo mooi glimmend te houden krijg je er zelfs een zeempje bij met een logitech logo erin gedrukt :P Dat was dus wel dik voor elkaar! Aansluiten ging ook prima. Ik drukte de usb stekker in mijn pc, stekker in het stopcontact en het werkte al zo ongeveer. Piece of cake dus :) Ook de software die erbij zat installeerde soepel al vind ik de interface een beetje rommelig (maar om een of andere reden heeft geluidssoftware dat altijd vind ik).

Daarna even kijken of ze ook mooi geluid leveren, en dat doen ze vind ik (maar ik ben geen audiofiel). Al gaan ze niet superhard (maar hard genoeg voor mijn kleine studentenkamertje) het geluid is wel zuiver en stukken beter dan mijn oude setje! :D

Eerste bugs
Maar een paar uur later kwamen de bugs al tevoorschijn. Als je radio luistert (een van de functies is dat je snel naar een radiozender kan surfen dmv één druk op de knop) en je gaat daarna een liedje aanzetten kan je niet meer pauzeren. Hij springt heel ff op pauze en gaat daarna weer verder :(. Najah, via iTunes (waar ik het dus mee gebruik) kan je snel via de systray pauzeren, niet zo'n probleem dus.

Meer bugs
Maar als er een bug is, zijn er vaak meer. Zo ook hier. Wat ik al heb gehad is dat opeens alle radiostations weer weg waren :( de harder en zachterknopjes wilden alleen nog maar helemaal op vol volume of helemaal uit :(
Maar het aller aller vervelendste is dat Windows af en toe met de melding komt dat de USB-bandbreedte op is. En dat terwijl alleen mijn webcam aangesloten is (en das echt niet zo'n goede). Dat betekend dus dat je je computer opnieuw moet opstarten of de rest van de dag zonder geluid zit.

Hoop?
Misschien heb ik het een en ander verkeerd ingesteld maar ik zou niet weten wat. Ik vind persoonlijk dat als je 120 euro uitgeeft aan een 2.0 setje je mag verwachten dat het fatsoenlijk werkt. Wellicht kan Logitech met een driver- en softwareupdate een boel dingen verbeteren, maar tot die tijd zou ik deze set links laten liggen.

Heb jij ook een Logitech Z-10?

ik lees nergens welk OS je gebruikt ,

* Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID)
* Windows XP SP2
Helemaal bovenaan ;)
Is dit waar een user survey aan moet voldoen? Dan ga ik voortaan ook alleen maar user surveys plaatsen :P