Specificaties DLNA -support - Bekijk alle specificaties

Mede8er MED400X2 Review

martin72 5 september 2011, 3.109 views

Mede8er MED400X2

Pluspunten

• Degelijk, uitgebreide featureset, mooie menu's, strak afgewerkt kastje

Minpunten

• Liep af en toe vast, meer op techneut dan op gebruiker gericht, geen bruikbare kabels bijgeleverd. Mede door dit laatste met ¤109 aan de prijzige kant.

Geluidskwaliteit Score: 5
Meteen besteld zodra ik hem te koop zag; ik zat hier al even op te wachten. De Med400x2 is exact hetzelfde apparaat als de 500x2, maar dan in een mini-uitvoering zonder interne schijf (en dus ook zonder USB3, want het heeft geen zin om dit apparaat aan een PC te hangen).

Het apparaat maakt met de metalen behuizing een degelijke indruk en verder is het een heel net onopvallend kastje. Een tegenvaller is dat er geen HDMI kabel is bijgeleverd. Zelfs een component-kabeltje ontbreekt, alleen een composiet kabel is bijgeleverd waarvan velen er nog wel een stapeltje zullen hebben liggen.

De featureset is uitgebreid en is beschikbaar via een fraai uitziende GUI, waarvan wel gezegd moet worden dat die meer gericht lijkt op techneuten die precies weten waar ze welk soort materiaal gelaten hebben dan op familie-gebruik. Het gaat allemaal wel, maar het duurt even voor je het door hebt. Dit geldt ook voor de AB die wel standaard lijkt, maar dat op verschillende punten net niet is. Ik heb al regelmatig naar de knopjes zitten staren om te zien wat nu waarvoor dient.

Ik heb meteen versie 1.0.3 van de firmware geļnstalleerd en er een klein 500GB schijfje aan gehangen Alles lijkt goed te werken, maar de boel liep bij het navigeren door de menu's wel met enige regelmaat vast (d.w.z. meer dan 30 sec. geen sjoege en geen reactie op de power-knop). Dat moet toch niet meer nodig zijn!

Later meer als ik wat meer zaken heb kunnen proberen, tot zover wel tevreden over wat het apparaatje allemaal kan.

• WD 500GB 2,5" schijfje
  • Sony BDV-E370 (geluid via toslink)

Heb jij ook een Mede8er MED400X2?

Zit de grafische weergave van de filmcovers met behulp van bv IMDB of moviemeter ook in deze versie?
Ja, die zit er ook in. Echter noemen het geen 'Videowall' meer. De filmcovers worden ook weergegeven als je gewoon door de map browsed.
Verder kan je een programma downloaden bij Mede8er (Y2M) waarmee je je collectie kan voorzien van de juiste filmcovers en info over de film, welke automatisch van IMDB of moviemeter wordt gehaald.