Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 32 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z-3e Review

peeter123 13 september 2007, 4.245 views

Logitech Z-3e

Pluspunten

• Prachtige weergave muziek
  • Speakers staan erg stabiel
  • Grote volume knop
  • Koptelefoon uitgang op de Pod

Minpunten

• Geen ondersteuning voor DDS en Digital In
  • Geen bass knop op de pod
  • Neiging naar te veel bass

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 5
Ik moest voor een vriend een computer in elkaar zetten/samenstellen etc. Na wat reviews gelezen te hebben kozen wij voor de Z3-e. Ik ben blij dat ik er ook naar mocht luisteren, wat een geweldig geluid geeft deze set.

In de doos
- 2 speakers
- Subwoofer
- Jack naar tulp converter
- Installatie gids / informatie boekje

Alles is netjes ingepakt. Daar kun je niets van zeggen.

Feature set
De feature set van deze set is goed maar ook niet top. Zo heeft deze set geen DTS ondersteuning en geen digitale ingang. Ook mis ik de bass knop op de pod. Die zit nu lastig verstopt achter de sub

Bouwkwaliteit en Afwerking
Deze set heeft een degelijke afwerking, de speakers zien er solide uit en staan erg stevig. Wat een zware voet hebben de satelieten zeg. Een minpuntje zijn de rekjes die je voor de speakers kun doet, die zijn een beetje fragiel.

Vormgeving
Vormgeving is natuurlijk een kwestie van smaak. Je kunt er voor kiezen om rekjes voor de speakers te doen met dat fijne stof erin. Ik vind dit persoonlijk mooier dan zonder maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Allebij staat het mooi.

Geluidskwaliteit muziek
Muziek geeft hij echt goed weer. Hoge tonen komen erg goed uit de sattelieten en de bass kan er ook wezen. Geen inzakken van hoge tonen als er een bass klinkt. Daar willen andere sets nogal eens last van hebben. Deze set is echt een aanrader als je muziek wilt luisteren.

Geluidskwaliteit films en muziek
De geluidskwaliteit is gewoon goed in games en muziek. Bass komt goed uit de sub, sattelieten doen ook prima hun werk. Je kunt met deze set wel lekker een film kijken. Alleen heb je geen surround bij dvd's.

Midden en hoge tonen weergave
Hoge- en middentonen geeft de Z3-e prima weer. Het geluid komt helder over. Alleen als je het volume een beetje te hoog hebt staan komt het soms een beetje schel over.

Bassweergave
Er komt lekker veel bass uit de speakers zonder vertraging. De bassknop op het laagste geeft trouwens al wel genoeg bass. Je hoeft hem echt niet hoger te zetten. Maar het kan natuurlijk wel. Lekker knallen met die bass!

De set is aardig geprijst. Hij kostte ¤55 en tot nu toe geen spijt van gehad. Voor dat geld krijg je een heel aardig setje. Je hebt natuurlijk wel goedkopere maar die klinken niet zo lekker als deze set.

Ploppen en Radio ontvangst
Bij de eerdere logitech sets zoals de Z-5500 en de X-530 hadden mensen nogal last van ploppen en radio ontvangst.

Ik kan jullie vertellen dat deze set er absoluut geen last van heeft gelukkig.

Al met al een prima setje voor niet te veel geld. Hij mist wat kleine dingetjes maar over het algemeen is het een genot om met de Z3-e muziek te luisteren!

Heb jij ook een Logitech Z-3e?

Goeie survey!

Mijn buurjongen heeft dit setje ook, en inderdaad de bass neigt snel naar: TE LUID :D Gelukkig kun je dit achterop de subwoofer instellen via het regelbare knopje :)
Ja idd. Als je een liedje met te veel bass hebt is hij op het zachts soms nog te hard :9
Ik heb deze set ook al 2 jaar op mijn werk staan en ik ben er erg tevreden over. En dat voor iemand die thuis PMC's heeft staan, zegt wel wat.
Is deze nou beter dan de X-230? Hij is wel wat duurder, maar heeft niet de FDD2 technologie, hij is zowiezo al wat ouder.

Heeft er iemand ervaring met beiden?