Samsung Galaxy Ace S5830 Zwart Review

rohaantje 3 september 2011, laatste update op 27 december 2011, 15.352 views

Samsung Galaxy Ace S5830 Zwart

Pluspunten

• goedkoop
  • vele feutures
  • design(mening afhankelijk)

Minpunten

• vastlopers
  • baterijduur!!

inleiding
Na flink wat werken en keuzes maken heb ik sinds een paar maanden deze telefoon. De samsung galaxy ace. Een op het eerste gezicht, veel lijkend op de Iphone 4.
Het is dan ook niet raar dat apple samsung aanklaagt op verschillende patenten.(hier ga ik verder niet op in ;) )

feuture set
Ik ben heel erg tevreden hier over. Samsung bied eigenlijk alles wat een gebruiker wil.
- multitouch(max. 2 vingers)
- 3.5' TFT 16 mil. keuren scherm
- GSM&EDGE Band: Quad Band (850 / 900 / 1800 / 1900 MHz)
- SMS/MMS/Instant messaging
- geheugen intern: 150MB
- geheugen extern uitbreidbaar: max. 32GB
- Fm radio(wel oordopjes voor antenne)
- bluetooth (v2.1)
- USB massa opslag
- WIFI (802.11b/g/n)
- AGPS
Ik vind het geheugen intern aan de krappe kant, die werkt vaak uit op problemen. Je kunt geen apps meer op de telefoon zelf instaleren, het maakt de telefoon langzaam.

accuduur
De accuduur is voor mij Het grote nadeel van deze mobiel. Op dagen als de zon schijnt moet je je beeldscherm met volledige belichting aan hebben anders zie je niets, en dit werkt weer uit op de batterij. De batterij houd het op zo'n dag(met toch regelmatig gebruik) niet langer dan 8 uur uit. En dan gebruik ik de browser, en verschillende social media apps.
Samsung had op dit vlak beter kunnen presteren, want voor veel mensen is dit toch een punt om hem niet te kopen.

gebruiksgemak
android
Android(2.3.3) met samsung touchwizz is na mijn idee een hele goeie combinatie. Ik vind HTC sense iets to much, dit heeft samsung na mijn idee goed gedaan. Het nadeel van deze telefoon is de processor, android draait nagenoeg soepel. Maar wil je multitasken dan merk je dat je kracht te kort komt. http://www.samsung.com/nl/system/consumer/product/2011/01/28/gt_s5830okaxen/f3.jpg

swype
Swype vind ik echt een geweldige uitvinding!! Mijn ervaring is dat je eerst 2 weken gewoon moet typen, en dat dan swype op al jou woorden reageert. Want, elk woord dat je typ voegt hij toe aan het woordenboek. En als je dan begint te swypen gaat het al een stuk sneller

design
Ik heb het net al gezegd. Een Wanna-Be-Iphone! Het uiterlijk is heel erg iphone 4 achtig. Het 'vierkante' model, met strakke zijden en afgeronde hoeken. Het plastice achterklepje vind ik dan weer jammer. Als ze er een metalen klepje van hadden gemaakt, hadden ze meer punten gescoord.

bouwkwaliteit
De mobiel voelt stevig aan. Hij ligt goed in de hand, vooral door het ruwe achterklepje. Maar helaas is dat klepje van plastic, en dit komt de bevestiging ook niet ten goeden. Deze word naar een aantal keer gebruiken toch wel losser.

stabiliteit & betrouwbaarheid
Hier ben ik matig tevreden over. De mobiel loopt toch regelmatig vast. Ik denk dat de processor niet krachtig genoeg is, voor wat samsung met deze mobiel bedoelt heeft.
Multitasken gaat niet soepel. Heb je de opera browser open, en stark angrybirds op. Kun je er vanuit gaan de je mobiel vastloopt.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Ace S5830 Zwart?

En jou punt mbt batterijduur, heeft elke smartphone.
mijn ervaring is, dat deze het toch echt nog minder lang uithoud.
* mijn vriendin heeft deze telefoon ook*
en die vastlopers heb je alleen op Wifi. Is een bekend probleem
Heeft iemand ervaring met de aankoop van een betere accu voor deze telefoon?
Wij hebben ook deze telefoon aangeschaft. Ik zag op het internet dat hiervoor ook losse accu's te verkrijgen zijn, die meer capaciteit hebben. Heeft hier iemand ervaring mee?
jha, ik heb sinds 2 maanden een 2500 mAh batterij er in zitten.
ik gebruik mijn mobiel dagelijks heel veel. en ik haalde 's middags 5 uur nog niet.
ik kan nu de hele dag er mee door tot 's avonds 12 uur.
dus het is net hoeveel maak je gebruik van je mobiel.
rohaantje

hoe is het nu met de batterij doet hij het nog steeds goed? en waar hebje die gehaaald als ik vragen mag?
De batterij is net 2 weken geleden overleden.
Hij werd erg heet na een nacht opladen en had toen nog steeds maar 10% capaciteit.

Ik heb ze via ebay besteld voor 8 euro. Ik heb er nu weer een nieuwe in zitten omdat het toch echt heel fijn is zo'n lange levensduur(dit maal een 2000mAh).
OK ik heb er 2 besteld een van 2500 en een van 2000 ook via ebay...maar hoelang heb jij er zo mee kunnen werken als ik vragen mag?

had wel x via dealextreme een accu van 1500 mah en oplader voor 10 euro
qua accuduur: de hele dag rond actief gebruik. Daarna zon 15% over

qua levensduur: een half jaar. maar ik belast hem ook zwaar. dagelijks opladen.
Aan/uit. Rooten van android. proberen te overclocken. dus dat is niet allemaal het gezondste.
ff vraagje hoe ist het overcloken gegaan? werkte dat een beetje ?

ik zag het vandaag staan in android blad en stond een link in maar die werkt niet.
Het overclocken is niet geweldig.
Wordt snel te heet. en SLURPT batterij. Niet aan te raden ;)