Sharkoon Rebel 9 Value Edition Zwart Review

rickyy 27 mei 2007, 2.028 views

Sharkoon Rebel 9 Value Edition Zwart

Pluspunten

• Mooi.
  • Prijs.
  • Inbouw- mogelijkheden
  • Koelings- mogelijkheden

Minpunten

• Bouwkwaliteit en afwerking.
  • Installatie- gemak.
  • Lijken weinig negatieve kanten maar dit zijn 2 hele slechte kanten van de Sharkoon rebel 9.

Deze survey gaat over de Sharkoon rebel 9.

Algemene beoordeling

de sharkoon rebel 9 is een goed product maar ik ben diepgaant toch wat teleurgesteld, dat komt mede door de Bouwkwaliteit en afwerking en Installatie- gemak wat bij deze kast absoluut geen sterk punt is. Verder is zijn de koeling mogelijk heden perfect ! ( maar wel enigzins luidruchtig ). De sharkoon rebel 9 vind ik personelijk een hele mooie kast door de strak getrokken lijnen en de blauwe led die erin zit.

Bouwkwaliteit en afwerking

De afwerking en bouwkwaliteit zijn zeker niet de sterke punten van deze kast, laat ik het kort houden eigelijk gewoon een beetje slecht.
Ik heb een hoop krassen aan m'n handen opgelopen bij het inbouwen van deze kast. Er zitten dus een hoop scherpe randen in die niet goed zijn afgewerkt. (maar van een kast van 48 ¤ zal je natuurlijk geen 6 é wereld wonder tegen komen).
De bouwkwaliteit is ook zeker geen sterk punt eigelijk ook slecht.
Het van plastic gemaakte frontje laat los ook maar bij het kleinste tikje er tegen aan. Als de computer een tijdje aan staat zou je als je goed oplet na een tijdje een rateltje horen van het plastic wat een beetje los zit. Het rechter zijpaneel is gemaakt van erg dun grof staal wat niet erg stevig is, dat is zonde want er zit namelijk een 25 Cm fan in dat zijpaneel en dat maakt het dus moeilijk om hem heel te houden als je het zijpaneel er af haald. De kast is verder ook niet voorzien van een gereedschap loos desine wat erg jammer is want ik heb ongeveer een kwartier naar het juiste schroevedraaiertje moeten zoeken.

Inbouw- mogelijkheden

De Inbouw- mogelijkheden van deze kast zijn wel weer een sterk punt van de sharkoon rebel 9. Er is plaats genoeg voor maarliefst 8 Exerne 5.25 Inch drives, en één externe 3.50 inch Drive.
Er zitten een 8 stalen plaatjes bij de kast geleverd die het moeglijk maken 3.5 inch drives in de kast te instaleren, (dit is een gepriegel van een jewelste en je zult er zeker veel tijd en geduld voor nodig hebben). Mijn GeForce 8800 GTS paste er makkelijk in dus er is veel ruimpte in de kast. De Inbouw- mogelijkheden verklaar ik zo goed als goed ! :)

Koelings- mogelijkheden

De Koelings- mogelijkheden zijn het sterkste punt van de sharkoon rebel 9 ! Er zit een machtig grote 250 mm Inlaat fan in het zijpaneel die de CPU, GPU, Moederbord, Ram geheugen allemaal heel koel houd ! (daarom heb ik deze kast ook eigelijk gekozen wegens de koelings mogelijk heden. Er zit voorin ook nog een 120 mm fan die de hete lucht uit de kast vervoerd. er is nog ruimte achterin de kast voor of 2 80mm fans of één 120 mm fan. Maar dat zul je zoals hij standaard al koelt niet nodig hebben.
Wat ik bijna was vergeten te zeggen is ; Er zijn voorgeboorde gaten voor waterkoeling wat erg handig als je dus waterkoeling wil :)
De Koelings- mogelijkheden verklaar ik als erg goed :)

Vormgeving

De looks van de sharkoon rebel 9 zijn subliem niks om op aan te merken :), de mooie zwarten 5.25 drive bays zijn erg mooi en strak vind ik zelf. De kast ik vooral gemaakt door grof staal wat de kast erg zwaar maar wel mooi maakt. zelf vind ik het blauwe licht dat er door het geperforreerde vrond komt erg mooi en elegant :).
De Vormgeving verklaar ik als erg goed :)

Installatie- gemak

Hier ben ik niet tevreden over helaas. Om een 3.5 inch drive te instaleren moet je de meegeleverde stalen ( versmaleraars ) er eerst op schroeven want nou niet echt een practische oplossing is, dan moet je de met versmaleraars gemonteerde HDD of Flop in de 5.25 Inch Drive bay stoppen wat ook niet van een leie dakje gaat, dan steekt hij er weer te veel uit dan zit hij er weer te ver in etc etc. Na een beetje veilen is het wel opgelost en zit het perfect.
Het Installatie- gemak verklaar ik als; Niet goed helaas.

De prijs ben ik wel tevreden mee, voor maar 45 ¤ heb je een mooie kast die goed koeld en erg ruim is. Verder heb ik er niet veel over te zeggen. 45 ¤ is gewoon niet duur voor deze kast ondanks de slechte afwerking en slechte inbouw mogelijk heden. :)

Dit was dan mijn 2 é survey. Wat vinde jullie ? :)

Heb jij ook een Sharkoon Rebel 9 Value Edition Zwart?

een interessante survey, :) zeker nu ik een andere kast zoek ter vervaning van mijn chieftec. Deze kast is en blijft een optie voor mij, maar ik heb nog een vraagje: aangezien ik een stille kast wil heb ik de vraag dus of deze stil is. "Verder is zijn de koeling mogelijk heden perfect ! ( maar wel enigzins luidruchtig )." Heb je last van het geluid of zit je er niet mee in?
Ik zit er niet echt mee in. zoals nu hoor ik een lichte ruis. maar dat is mijn CPU koeler, die 25 cm fan draaid op lage toeren en hoor je ook niet echt behalfe als je er met je oo tegen aan gaat zitten :P. Maar die 120 mm fan dat is de herrie maker, niet dat hij echt heel veel herrie maakt maar je hoord hem dat is alles. je kan met een paar honderd toeren zachter laten draaien met Speedfan denkik zo :) dan zal je hem ook niet horen. ;)

Ik doe trouwens denkik over een paar weken deze kast weg en neem ik een Antec nine hundred :)
Liefde op t eerste gezicht met die kast, spijt dat ik hem niet meteen heb gekocht ;( :P
Ik heb deze kast pas aangeschaft. Ik ben het met deze review eens. De afwerking van de kast kan beter, het materiaal is nogal ruw (dun staal ed de frontjes zijn wel heel erg van plastic). Maargoed, de Rebel 9 Value kostte slechts Eur 45 en voor dat geld krijg je een prima kast. Vooral als je op zoek bent naar een goede airflow, dan is deze kast zeker aan te bevelen. De 250 mm fan is stil, de 120 mm front-fan is wat luidruchtiger, maar verder niet storend. Mijn indruk: Goede kast, geen super de luxe, maar dat kan ook niet gezien de prijs; de verhouding prijs/kwaliteit is OK. De koeling is super.
een hele goede kast heb het zelf een dag lang gebruikt en koel enorm goed, er is nu ook de Revenge versie uit en die heb ik vandaag besteld :)
Ik ga de revenge voor mn volgende computer ook bestellen en maak er ook een survey van :)